مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی در استان از قرمز به زرد و آبی اعلام کرد: مدارس این استان به تناسب وضعیت کرونایی و نیازهای آموزشی برای اول بهمن ماه آماده بازگشایی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 19 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» از مجموع هفت شهرستان استان البرز چهار شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سالارقاسمی اظهارداشت: شیوه نامه بازگشایی مدارس استان برحسب دستورالعمل وزارتی برمبنای سلامت دانش آموزان و اولیای مدارس تدوین و آماده اجرا از اول بهمن ماه شد.

وی خاطرنشان کرد: اختیار این شیوه نامه ضمن تعیین اصول و کلیات بازگشایی مدرسه به شورای مدارس استان داده شد تا قبل از ۳۰ دی ماه ۹۹ با توجه به شرایط خاص بیماری کووید ۱۹ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: دراین مدت شورای مدارس البرزبه منظورنحوه بازگشایی، حضور وگروه بندی دانش آموزان و معلمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تشکیل جلسه دادند تا برحسب وضعیت اعلام شده کرونایی برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان و رعایت کامل اصول و پروتکل های بهداشتی ازاهمیت بالایی درمدارس البرز برخورداراست، اضافه کرد: بازگشایی مدارس برای پایه اول و دوم دبستان ها، دروس مهارتی و کارگاهی هنرستان ها با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفردرمناطق آبی صورت می گیرد.

قاسمی تصریح کرد: روند برگزاری کلاس های درسی با شورای مدرسه است که با تعامل سازنده با انجمن اولیا و مربیان، والدین می توانند روند حضوردانش آموزان درمدارس را مدیریت کنند.

وی افزود: شهرستان های نظرآباد، فردیس و طالقان دروضعیت آبی قراردارند لذا در این مناطق همه دوره های تحصیلی در مدارس زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری و درمدارس بالای ۵۰ نفر، فقط پایه اول و دوم ابتدایی و و دروس کارگاهی، مهارت آموزی و شایستگی های فنی حرفه ای هنرستان ها بصورت حضوری تشکیل و سایر دوره ها و پایه ها بصورت غیرحضوری برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و اشتهارد مناطق زرد هستند،یادآورشد: دراین مناطق فقط پایه های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، مهارت آموزی و شایستگی های فنی حرفه ای هنرستان ها چه در مدارس زیر ۵۰ نفر و چه در مدارس بالای ۵۰ نفر بصورت حضوری و سایر پایه ها و دوره های تحصیلی همچنان به صورت غیر حضوری تشکیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: اولویت آموزش حضوری دربهمن ماه امسال، توجه به سلامت، تقویت روند یاددهی و یادگیری به دانش آموزان بویژه دردوره ابتدایی است.

وی گفت: برای اجرای طرح بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان از اول بهمن ماه نیاز به مشارکت و همراهیی خانواده ها داریم.

قاسمی افزود: مدارس البرز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلام شده میزبان دانش آموزان درکلاس های درس از اول بهمن ماه هستند.

وی تاکید کرد: بازگشایی مدارس با هدف برخورداری دانش آموزان ازخدمات آموزشی و تربیتی به صورت حضوری در دستور کاری قرار گرفت تا دانش آموزان درفرآیند یادگیری با مشکل روبرو نشوندلذا والدین بار دیگربه فرزندانشان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مواد ضدعفونی شخصی را در هنگام حضور در مدارس را یادآوری کنند.

استان البرز ۴۷۳ هزاردانش آموزدارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار