محمد مخبر گفت: تولید آزمایشگاهی واکسن تا عید 1400 از 3 مسیر دیگر به تست انسانی می رسد اما تولید انبوه واکسن اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 19 January 2021
ایورمکتین داروی جدید مقابله با کرونا در البرز تولید و رونمایی شد/ ساخت آزمایشگاهی واکسن از 3 مسیر به تست انسانی می‌ رسد
به گزارش «تابناک البرز» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آئین رونمایی از محصولات اولیه دارویی در شهرک دارویی برکت استان البرز، درباره روند ساخت واکسن ایرانی کرونا گفت: بر اساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت روند خوبی را در این زمینه شاهد هستیم و خوشبختانه امروز واکسن به گروه سوم از ۵۶ داوطلب تزریق می شود.
محمد مخبر با اشاره به اینکه 14 نفری که تا کنون واکسن کرونا تزریق کرده اند در شرایط جسمانی خوبی به سر می برند، افزود: ظرف یک ماه آینده به دو تا سه میلیون دز در ماه و ظرف سه تا چهار ماه آینده این عدد به ۱۲ تا ۱۴ میلیون درباره واکسن می رسیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: تولید آزمایشگاهی واکسن تا عید 1400 از 3 مسیر دیگر به تست انسانی می رسد اما تولید انبوه واکسن اهمیت زیادی دارد، تصور دنیا این بود که ما درباره تولید ماسک شعار می دهیم اما خوشبختان در حال حاضر ۱۰۰ میلیون ماسک فقط در انبارها موجود است و حتی 3 کشور اروپایی و منطقه ای خواهان خرید واکسن از ما هستند.
وی با اشاره به اینکه دنیا تست سریع کرونا را از ما دریغ کردند اما ایرانی ها توانستند در کمتر از دو هفت آن را تولید کنند و در حال حاضر یک میلیون کیت در انبار موجود است، تصریح کرد: در حال حاضر 3کشور اروپایی و سه کشور دیگر از ما درخواست خرید کیت کرده اند، البته واکسن هم بیش از نیاز کشور تولید می شود.
مخبر پر کردن خلا داروهایی که در کشور تولید نمی شود را مهم ترین هدف تولید دارو در کشور عنوان کرد و گفت: الان ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و سه درصد واردات داریم ولی این سه درصد ۳۵ درصد قیمت تمام شده دارو را تشکیل می دهد. در نتیجه امروز سه ماده اولیه مربوط به داروهای قلب و عروق و صرع و .. و یک داروی دیگر در بخش کرونا رونمایی شد.
وی در خاتمه افزود: شهرک دارویی برکت برای این تشکیل شده این سه درصد را تولید و تامین کنند، ورمکتین هم تقریباً جزو داروهایی جدید است که تشخیص این بوده که اثر دارد در نتیجه آن زیر یک ماه در کشور تولید کرده‌ ایم و ما جزو چهار کشور تولید کننده هستیم و با ۹۰ درصد زیر قیمت تمام شده خارجی آن را در اختیار مردم قرار می‌ دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار