مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بر لزوم تشکیل جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور تمامی متولیان امر تاکید کرد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیار به اهتمام جدی مسئولان دارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 19 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» پانزدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با حضور عزیزاله شهبازی استاندار البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر اعضای شورا در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

رستیمان در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی غنی و تاثیرگزار برای جامعه و حفظ انقلاب و کشور است.

وی بر لزوم تشکیل جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور تمامی متولیان امر تاکید کرد افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانهای کشور به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و انتظار میرود که با حضور حداکثری و هم فکری اعضای شورا بتوانیم تصمیمات راهبردی و اجرایی لازنم برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثا رو شهادت اتخاذ و باهدف گزاری دقیق مسیری مناسب برای تعمیق این فرهنگ در جامعه ترسیم کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برگزاری یادواره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده اشاره کرد و گفت: کنگره ملی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده کشور با نام «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» اسفند ماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار خواهد شد و کنگره استانی نیز باید پس از هماهنگی های لازم قبل از اجرای کنگره کشوری برگزار گردد.

وی افزود: طرح سپاس، پیگیری امور ویژه بانوان در دستگاه های اجرایی و رفع مشکلات این عزیزان و شرکت در کنگره استانی از جمله وظایف عمومی دستگاه ها در اجرای این کنگره و وظایف تخصصی هریک از دستگاه ها نیز از طریق وزارتخانه ها ابلاغ شده است. انتظار ازدستگاه ها این است که با مشارکت و اهتمام ویژه بتوانیم برنامه ای باشکوه و در شان بانوان ایثارگر در استان برگزار کنیم.

رستمیان گفت: کشور ما مفتخر به وجود 17هزار ایثارگر بانو در کشور است که در این بین استان البرز 58 شهیده زن، 65 جانباز و یک آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در پایان تاکید کرد: بانوان غیور این سرزمین در دفاع مقدس و انقبلاب اسلامی، نقشی ریشه‌دار و ارزشمند داشته‌اند و با پیروی از مکتب عاشورا زینب گونه حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند و با ایثارگری‌های خود به سهم خود از ارزش‌های نظام و انقلاب به خوبی دفاع کردند.باید تمام تلاش خود را برای برگزاری این مراسم انجام دهیم.

گفتنی است در این جلسه از سرکار خانم عقدس کاویانی فرزند شهید، همسر شهید و خواهر دو شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار