مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: هدف اصلی طرح جامع تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز ، قزوین و غرب تهران است.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 23 January 2021

تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام پس از ۱۹ سال

به گزارش «تابناک البرز» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  با بیان این که طرح جامع منطقه پس از ۱۹ سال با حضور معاون اول رئیس جمهوری مصوب شد ، گفت: هدف اصلی این طرح تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز ، قزوین و غرب تهران و همچنین پشتیبانی از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینه صادرات و واردات است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ضمن مثبت ارزیابی کردن تصویب طرح جامع این منطقه ها که در چهار فاز طراحی به مساحت فاز اول ۴۰ هکتار، دوم ۵۶ ، سوم ۱۶و  چهارم ۱۶۵ هکتار است افزود:  هم اکنون در حال توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار و با اولویت صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

ثناگو مطلق گفت: با توجه به توسعه روزافزون زیر ساخت ها در این منطقه و با هدف مدیریت کالبدی و منسجم در آن ، شرکت خدمات هوایی پیام به عنوان متولی منطقه ، تصمیم به تهیه طرح جامع و برنامه عملیاتی در محدوده ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری منطقه و فرودگاه پیام کرده است.

وی با بیان این که مدت اجرای طرح جامع ۲۰ ساله است ، افزود:  انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید ، صادرات کالا ، توسعه و تجهیز منطقه در قالب کاربری های صنایع تبدیلی ، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به عنوان شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دانش بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

ثناگو مطلق افزود: ایجاد دهکده ها و پارک های لجستیکی متکی به فناوری های موج چهارم به عنوان زیرساخت اصلی توسعه تجارت ، ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت ، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش بنیان ، شکل گیری بنگاه های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیرساخت شبکه های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون پروازهای آموزشی با بیش از ۴۶ هزار پرواز در سال و میانگین سالانه حدود ۴۰۰ تن جابه جایی بار در فرودگاه پیام انجام می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: این در حالی است که در افق طرح جامع پیش بینی تعداد مسافران و میزان بار بین المللی فرودگاه بین المللی پیام به ترتیب حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و ۴۰۰ هزار تن خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار