رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز از برگزاری چهار محفل انس با قرآن‌کریم همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 25 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود پرچم قرآن و اسلام را نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان به اهتزاز درآورد،گفت: انقلاب از همان زمان شکل‌گیری با تأسی به آیات نورانی قرآن پیروز شد و در این مدت راه پرصلابت خود را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تأکید بر حاکمیت قرآن دارد و قانون ما نیز بر اساس قرآن شکل گرفته است، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که بحث قانون اساسی جمهوری اسلامی مطرح شد، عده‌ای که تحت تفکرات غرب و شرق بودند در برابر این مسئله مقاومت کردند ولی خواست مردم و در رأس آن امام خمینی(ره) تدوین قانون اساسی کشور بر مبنای قرآن‌کریم بود.

این مسئول در ادامه به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: دراین ایام ادارات و ارگان‌های مختلف در حوزه قرآن باید دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند و آن‌ها را برای مردم بازگو کنند.

اشرفی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر چهار محفل انس با قرآن در البرز برگزار می‌شود، افزود: اداره‌کل اوقاف البرز در راستای انس بیشتر مردم با قرآن‌کریم، ایجاد فضای معنوی در دهه فجر و معرفی قاریان برجسته استانی این محافل قرآنی را برگزار می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه علاوه بر این محافل، برنامه‌های متنوع قرآنی نیز در فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی، تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از مفاهیم قرآنی برای گفتمان‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت و اعطای بسته‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار