فرمانده انتظامی استان، از شناسايي و دستگيري فردي كه با جعل عنوان و تحت پوشش معاملات و خريد و فروش املاك،‌ خودرو و فرش هاي قيمتي در حدود ۲۵ میلیارد ریال از ۱۵ شهروند كلاهبرداري كرده بود،‌در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 25 January 2021


به گزارش تابناک مرکزی، سردار" حسن مفخمی شهرستانی" افزود: در پي مراجعه تنی چند از شهروندان به ماموران پليس آگاهي، مبني بر کلاهبرداري از آنها از سوي فردي ناشناس با جعل عنوان در شهرستان اراک، موضوع در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.
این مقام عالی انتظامی یادآورشد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي از مالباخته ها دريافتند، فردي با جعل عنوان و با طرح و نقشه قبلي تحت پوشش معاملات خريد و فروش املاک، خودرو و فرشهاي قيمتي با ترفندهاي متقلبانه از افرادي در شهر اراك كلاهبرداري و متواري شده است.
وی اظهار داشت: مأموران پليس آگاهي با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي و پس از انجام تحقيقات گسترده و اقدامات علمی و هوشمندانه ، در نهایت موفق به شناسایی هویت اصلی و مخفیگاه فرد مورد نظر در شهرستان قم شده و پس از اخذ نیابت و هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملياتي او را دستگير و به یگان انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: فرد دستگير شده با مشاهده مدارک مستند و قانونی به جرايم انتسابی و ۱۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۲۵میلیارد ریالی اعتراف کرد.
سردار مفخمی شهرستانی ادامه داد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي و در نهایت با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
رئیس پلیس استان مرکزی در پایان با تأکید بر توجه بیش از پیش شهروندان به هشدارهاي پليسي و مشورت آنها با افراد متخصص قبل از انجام هر گونه فعالیت تجاری، ازآنها خواست تا برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی، هرگز به افراد ناشناس اطمینان نکرده و همواره از قراردادن اطلاعات فردی و خانوداگی خود به اینگونه افراد خود داری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار