مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه یک موج سرد بارشی از ظهر روز جمعه وارد استان البرز خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 27 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی حکایت دارد که به موجب آن از ظهر جمعه ۱۰ بهمن ماه تا عصر شنبه ۱۱ بهمن ماه شاهد رگبار باران و برف، وزش باد شدید و لحظه‌ای در ارتفاعات و جاده‌های شمالی استان و کولاک شدید برف به ویژه در منطقه طالقان، دیزین، آسارا و کندوان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت شاهد یخبندان در استان هستیم، گفت: این وضعیت در سراسر استان به ویژه جاده‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود اما بیشینه بارش‌ها در ارتفاعات استان رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی البرز خاطرنشان کرد: در طول این مدت آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل بارش برف و باران، لغزندگی جاده‌ها و خطر سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط به کوهنوردان توصیه می‌شود از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی اجتناب کنند. شهروندان نیز از توقف در دامنه کوه‌ها و نزدیک شدن به رودخانه‌های استان به دلیل خطر سقوط بهمن و همچنین بارش برف و باران خودداری کنند.

بهاروند احمدی در پایان تأکید کرد: در صورتی که شهروندان ناچار به سفر ضروری در جاده‌های کوهستانی هستند حتماً خودروی خود را با زنجیرچرخ مجهز کرده و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار