رئیس سازمان قطار شهری شهرداری کرج از پیشرفت ۸۸ درصدی بخشی از قطار خط ۲ قطار شهری کرج خبر داد و گفت: این خط به طول ۱۵ کیلومتر حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 27 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» علی اصغر صلواتی گفت: این خط در زیر خیابان شهید بهداشتی احداث شده و حدفاصل ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی به طول ۶ کیلومتر در فروردین ماه با دو ایستگاه راه اندازی خواهد شد و  ایستگاه مابین  دو ایستگاه فوق  با نام ایستگاه رجائی شهر با ۳ ماه تاخیر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه  هدف بعدی اتصال خط متروی شهر کرج  به خط فعال  تهران کرج در میدان شهید سلطانی است، اظهار کرد: با راه اندازی قطار شهری کرج در ساعت‌های پیک  مسافر، تعداد زیادی از مسافران را به مرکز شهر و ۴۵ متری گلشهر انتقال دهیم که این امر موجب می‌شود گره‌های ترافیکی میدان شهید سلطانی تا حد زیادی کاهش یابد. 

رئیس سازمان قطار شهری کرج ادامه داد: خطی که در حال احداث آن هستیم و تونل فاز یک آن  تکمیل شده است؛ خط ۲ قطار شهری است که از دانشگاه خوارزمی شروع می‌شود و در زیر خیابان شهید بهشتی تا چهار راه طالقانی ادامه می‌یابد و با تغییر مسیر غربی شرقی به شمالی جنوبی به میدان شهید سلطانی می‌رسد و سپس در جاده ملارد  تا شهر ملارد پیش می‌رود. 

وی افزود: طول خط فوق ۲۷ کیلومتر است که در فاز اول، حد فاصل میدان شهید سلطانی تا دانشگاه خوارزمی تونل آن به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده و هم اکنون در حال احداث ایستگاه‌های این خط  هستیم. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه در بازنگری خطوط قطار شهری کرج، نیاز به احداث یک خط دیگر معین شده است، یادآور شد: مقصد خط ۳ قطار شهری کرج تهران خواهد بود که در کاهش مشکلات رفت و آمد به  تهران بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به همیاری استاندار البرز و شورای اسلامی شهر کرج و سایر ارکان پروژه در یک تفاهم با پیمانکار، اظهار کرد: در دو سال گذشته این پروژه ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که  نسبت به پیشرفت ۳۰ درصدی در سنوات گذشته، فعالیت قابل قبول پیمانکار را نشان می‌دهد. 

صلواتی به حمایت دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج از پروژه قطار شهری اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان برای متروی کرج تامین اعتبار شده است. ۴۰۰ میلیارد تومان برای سال بعد به حسابمان منتقل خواهد شد و هم اکنون  ۲۰۰ میلیارد در حساب موجود است. با این وصف تزریق منابع مالی به پروژه قطار شهری کرج، رقمی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است که بودجه‌ای مناسب برای اینگونه پروژه‌ها است.

وی افزایش اعتبار شهر کرج از اوراق مشارکت را ضروری دانست و افزود: امیدواریم با توجه به انتشار اوراق مشارکت در سطح کلان کشور، سهم ۵ الی ۶ درصدی شهر کرج به تناسب جمعیت ۸ درصدی آن در بین کلانشهرها، همچون شیراز، اصفهان و غیره  افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان قطار شهری کرج در پایان گفت: پیش بینی می‌شود پس از بهره برداری از قطار شهری، به جذب نیرو در سطوح مختلف اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار