مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی تردد وسایل نقلیه را مختل می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 29 January 2021

 

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی و پیرو هشدارهای صادره، تا صبح روز یکشنبه جو استان ناپایدار است.

سرعت تندباد به 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

وی افزود: طی امروز سرعت وزش باد افزایش یافته و در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی تند تا شدید پیش بینی می‌شود و سرعت وزش باد در بعضی ساعات در برخی از این مناطق تا 90 کیلومتربرساعت هم می‌رسد.

محمدی ادامه داد: از اواخر وقت امشب سامانه ناپایداری وارد استان می‌شود که از امروز تا یکشنبه هفته آینده موجب ابرناکی، بارش باران و برف گاهی به صورت رگبار کولاک برف و کاهش دما می‌شود.

وی اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه روز شنبه بوده و تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی استان انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی اختلال در تردد وسائط نقلیه را موجب می‌شود.

اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل

محمدی افزود: با توجه به وزش باد جانبی، طی این مدت اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل احتمال می‌رود.

وی اظهار کرد: با توجه به مخاطرات جوی پیش‌رو احتمال وزش باد، کاهش نسبی دما و بارش برف و باران در راه اردبیل است که مناطق جنوبی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب لغزندگی و یخبندان در سطح جاده‌های مواصلاتی در جنوب استان و کاهش دید افقی در جاده‌ها و گردنه‌های استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: انتظار ما از هم‌استانی‌ها اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، مدیریت در مصرف حامل های انرژی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و مجهز نمودن خودروها به تجهیزات زمستانی، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضاهای باز و اقدامات لازم برای محافظت از تأسیسات کشاورزی است.

وقوع تندباد خسارت‌های اساسی در شهرستان گرمی به بار آورد

فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در این باره با آغاز وزش تندباد با سرعت بالا گفت: با شروع تندباد در مناطق استان تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بسیاری از مردم مناطق شهرستان گرمی با خسارت‌هایی مواجه شده‌اند.

وی اظهار کرد: در پی این تند درختان، شیشه‌ها، ساختمان آموزش و پرورش و تابلوهای سطح شهر خسارت‌های قابل توجهی دیده‌اند و تعدادی از کابل‌های برق این شهر آسیب دیده بود که مأموران نسبت به ترمیم آن به محل اعزام شدند.

لزوم آماده‌باش تمامی ارگان‌های دولتی برای جلوگیری از خسارات احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها توجه به هشدارهای داده شده است و در این زمینه نیاز است تا تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در آماده‌باش کامل باشند تا بیشتر از این خسارات را متحمل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار