کد خبر: ۹۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 01 February 2021

انتقام اینستاگرامی همسر سابق در سمنان با مداخله پلیس ناکام ماند

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ حسین صادقی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ارسال پیام مبادرت به مزاحمت و هتک حیثیت شاکی پرونده در فضای مجازی کرده بود.

وی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضایی در این پلیس حضور یافت.

صادقی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف  و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی به قصد انتقام از همسر سابق خود اعلام کرد.

رییس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: برخی کاربران به واسطه استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در این شبکه‌ها می‌کنند که مجرمین سایبری از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به مزاحمت برای کاربران سایبر می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان سمنان به کاربران شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم است و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود.

صادقی به اخلال‌گران امنیت سایبری هشدار داد: افرادی که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم، عکس و غیره، سوء استفاده می کنند و با ابزارهای مختلف منجمله شبکه‌های اجتماعی باعث از بین بردن حقوق شهروندی کاربران و موجب هتک حیثیت و به خطر انداختن امنیت شهروندان می‌شوند، پلیس فتا با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

شهروندان می ‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا گزینه تماس با ما بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار