رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از تعیین تکلیف پرونده خرید و فروش املاک شهرداری اردبیل و محکوم شدن متهم این پرونده به رد مال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 01 February 2021

 

ناصر عتباتی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: فردی در پرونده موسوم به کلاهبرداری و فروش اراضی متعلق به شهرداری با جعل اسناد، اراضی متعلق به شهرداری اردبیل را به اشخاص دیگری واگذار کرده بود که دستگاه قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کرد.

وی افزود: ضمن محکوم شدن به ۱۰ سال حبس، جزای نقدی و رد مال در حق شاکیان خصوصی، فرد متخلف به پرداخت ۱۹۷ میلیارد ریال محکوم شده بود که با قطعی شدن حکم، مبلغ فوق به حساب شهرداری اردبیل واریز گردید.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل همچنین بیان کرد: شخصی نیز در پرونده دیگری با فروش اراضی زراعی به اشخاص در مناطق بنفشه دره و پیر آلقیر با ادعای واهی مبنی بر تغییر کاربری، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان ‌می‌کرد.

وی اضافه کرد: متهم این پرونده نیز در نهایت به حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده بود که پس از قطعی شدن دادنامه در دادگاه تجدیدنظر، حکم برای اجرا به دادسرای اردبیل ارسال شده است.

عتباتی در ادامه تاکید کرد: شهروندان باید در هنگام خرید املاک به مالکیت فروشنده و کاربری اراضی دقت کافی داشته باشند و معاملات خود را بر اساس مقررات قانونی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار