رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان در صورت مشاهده پیام‌هایی با موضوع دریافت جایزه یا شارژ رایگان به مناسبت دهه فجر در شبکه‌های اجتماعی که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و از کلیک کردن برروی لینک‌های ارسالی به منظور دریافت جایزه خودداری کنند.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی با بیان اینکه ارسال پیام‌ها با موضوعات روز کشور یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداران است، تصریح کرد: با توجه به آغاز ایام الله دهه فجر و تبریک این ایام به هموطنان، برخی از افراد سودجو با تبلیغات وسوسه‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی با موضوع دریافت جایزه یا شارژ ارزان قیمت یا رایگان از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به‌ هیچ‌ عنوان فریب شایعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی‌الامکان به سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برای دریافت جایزه و هدایا مراجعه نکنند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: به پیامک‌های ناشناس که درخواست ثبت اطلاعات را دارند به‌ هیچ‌ عنوان اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنید و هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تمام نکات امنیتی شامل پروتکل‌های امنیتی، آدرس درگاه، اطلاعات تماس و نشان اعتماد الکترونیکی را به‌طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاه‌برداران سایبری قرار نگیرید.

این مقام مسئول ادامه داد: ساده‌ ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار