مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: مصرف بنزین طی ۱۰ ماه سپری شده از سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته، حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 03 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل فارس، ️ فریدون یاسمی در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح بخشی از فعالیت‌های این شرکت در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: طی ۱۰ ماه سپری شده امسال، ۳۹۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۵۰ لیتر بنزین در استان توزیع کرده‌ایم این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، که معادل ۵۰۹ میلیون و ۷۲۲ هزار لیتر بوده، رقمی معادل ۲۳ درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: علت این کاهش، سهمیه‌بندی و گشت‌های ویژه‌ای بود که منجر به این شد که کارت ۸۰۰ خودرو عمومی که سوخت‌شان در خارج از شبکه عرضه می‌شد شناسایی و مسدود شوند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه دلیل دیگر این کاهش مصرف را دوگانه‌سوز کردن رایگان ۳ هزار و ۲۰۰ خودروی عمومی( وانت، تاکسی) اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ خودروی دیگر نیز درحال حاضر در نوبت این کار قرار دارند و کارگاه‌های بانی این امر، از پنج به ۹ کارگاه افزایش یافته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در تمام جایگاه‌های سوخت برای نظارت بیشتر، دوربین مدار بسته نصب کرده‌ایم که مالکین جایگاه‌ها دسترسی به اطلاعات آن ندارند و فقط می‌توانند فیلم‌های آن مشاهده کنند.

یاسمی در ادامه به مقدار مصرف نفت‌گاز در استان در طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری پرداخت و گفت: نفت‌گاز با احتساب مقداری که به نیروگاه، پتروشیمی و مرزها دادیم در سال ۹۸ معادل ۷۰۰ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۰۰ لیتر توزیع بوده که این رقم در سال ۹۹ به ۷۲۰ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۰۰ لیتر افزایش یافته که بیانگر رشد سه درصدی مصرف است.

وی ادامه داد: در ارتباط با نفت‌گاز، بدون احتساب نفت‌گازی که به نیروگاه‌ها، پتروشیمی و مرزها اختصاص یافته، در سال ۹۸ معادل ۴۸۹ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۰۰ لیتر نفت گاز در استان توزیع شده که این رقم در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۵۰ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۴۰۰ لیتر بوده که کاهش ۶ درصد مصرف را نشان می‌دهد.

یاسمی عنوان کرد: مصرف نفت‌گاز در بخش ادوات کشاورزی را سازماندهی کردیم که طی آن ۲۸ هزار دستگاه تراکتور را شناسایی و مشخصات مالکین آن‌ها را ثبت و از آنان کارت بانکی گرفته و میزان سهمیه آن‌ها را براساس سطح‌ کشت، بر روی این‌ کارت‌ها شارژ کردیم.

این مسئول گفت: برای همه جایگاه‌ها دوربین نصب کردیم و مسئولین محلی و جهاد کشاورزی هم وارد کار شدند و این امر باعث کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان پایانه و حمل و نقل، به خودروهای باری بر اساس تردد و میزان مصرف، سوخت اختصاص داده می‌شود.

یاسمی گفت: در بحث مصرف‌کنندگان عمده نفت سفید و واحدهای تولیدی براساس کارشناسی‌های انجام شده سوخت تعلق خواهد گرفت.

یاسمی با بیان اینکه تعداد خانوارهای مصرف کننده نفت سفید از ۷۶ هزار خانوار، به ۵۶ هزار خانوار در سال‌جاری کاهش یافته است، گفت: بخشی از این کاهش مصرف ناشی از گازکشی به مناطق فاقد گاز و بخشی نیز به خاطر راستی ‌آزمایی‌های انجام گرفته، بوده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در توزیع نفت سفید، سهمیه خانوار بر روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و عاملین توزیع نیز با استفاده از دستگاه‌ کارتخوان مخصوصی که دارند سهمیه هر خانوار را تحویل می‌دهند که این کار باعث جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موظفیم که در بین خانوارهای مناطق فاقد گاز، گاز مایع توزیع کنیم، کارگروهی تشکیل شد و با استفاده از یک اپلیکیشن خاص و در اختیار قرار دادن دستگاه‌های کارتخوان بین ۲۲۰ عامل توزیع و همکاری پنج شرکت گازی، گاز مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

وی گفت: از اسفندماه امسال به صورت اجباری در روستاهای فاقد گاز با هماهنگی شورای اسلامی روستا، کارت بانکی سرپرست خانوار معرفی و سهمیه گاز مایع آن‌ها شارژ می‌شود که قیمت آن دقیقا مشخص است و مزایایی چون جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و عدم امکان مطالبه وجوه اضافی توسط فروشندگان را در پی دارد.

یاسمی ادامه داد: اصنافی همچون‌ ایزوگام‌کاران، بوم‌گردی‌ها، باغداران و... باید با از طرق اعلام شده، در سامانه ملی پخش، ثبت‌نام کنند تا سهمیه‌‌ آنان در کارت بانکی‌شان شارژ شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: توزیع نفت کوره در نیروگاه‌ها امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته که بدون احتساب نیروگاه‌ها در سال گذشته ۳۱میلیون و ۶۷۱ هزار لیتر بوده و در سال‌جاری نیز ۴۶ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۶ درصد رشد داشته که این افزایش به دلیل استفاده از نفت کوره در دو کارخانه تولید سیمان در استان است.

وی از ثبت اطلاعات کامل راننده و خودروهای آنان به‌ویژه تمام ابعاد باک‌ خودرو در یک فلش مموری، به منظور ثبت دقیق سوخت موجود در باک‌ و جلوگیری از خروج سوخت از کشور خبر داد و گفت: مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار به این سیستم تجهیز شده‌ و به زودی زود مرزهای شیخ‌صله و شوشمی نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.

یاسمی تصریح کرد: خودروهای ترانزیتی هنگام عبور از مرز تا ۳۰۰ لیتر، از معافیت سوخت برخوردارند و بیشتر از این میزان را باید براساس نرخ شناور ارز، غرامت پرداخت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در استان ۱۸۰ جایگاه سوخت (۱۱۰ باب جایگاه سوخت مایع و ۷۰ باب جایگاه دو منظوره) داریم، اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۱۰ جایگاه سوخت، مجتمع خدماتی جدید در دست ساخت داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار