مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به بارش شدید باران طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان با تلاش نیروهای راهداری، باز و تردد خودروها در آن در جریان است.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 06 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  اظهار داشت: با وجود ادامه بارش های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آن ها در جریان است.

وی افزود: در برخی مسیرها مه آلودگی گزارش شده که انتظار می‌ رود رانندگان نکات ایمنی را رعایت و بدون تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ در جاده ها تردد نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: در برخی جاده‌ ها چون گردنه ها و جاده های کوهستانی و برف گیر چون تونل آزادی، قلاجه و کبیرکوه که نیاز به نمک ‌پاشی بود این عملیات انجام و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دلخواه ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ اکیپ راهداری (ثابت و سیار) با ۲۰۰ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه ای استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در هفت راهدارخانه استان خبر داد و گفت: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

وی یکی از دلایل انسداد مقطعی راه‌ها را نداشتن زنجیرچرخ عنوان کرد و گفت: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیرچرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راه‌ها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاه‌ترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار