معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به به قانون مدرسه سازی توسط انبوه سازان گفت: بر اساس این قانون هر انبوه سازی که 200 واحد مسکونی بسازد، باید یک باب مدرسه احداث کند که متأسفانه برخی انبوه سازان برای فرار از این مسئله و دور زدن قانون، به اخذ مجوز 199 واحد اقدام می کنند، بنابراین این قانون نیاز به إحیا دارد.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی با اشاره به این که معضل کمبود زمین برای احداث فضای آموزشی و مدارس جدید در استان با بررسی و اقدام برای چند مورد زمین محدود حل نمی شود اذعان کرد: رفع این معضل نیازمند برنامه ریزی جدی بر اساس استفاده از برخی راهکارهای قانونی است.

وی افزود: یکی از این راهکارها، بهره گیری از ظرفیت مولدسازی دارایی ‌ها و طراحی ساز و کارهایی در راستای نهضت مدرسه سازی در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: امروز شاهد هستیم که برخی مدارس شهر قم با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، ارزش اقتصادی قابل توجهی پیدا کرده اند که می توان از این ارزش برای مولدسازی به مفهوم فروش یک مدرسه و تبدیل آن به چند مدرسه بر اساس برنامه ریزی دقیق و مشخص بهره گرفت.

بهشتی بیان کرد: این راهکار در بودجه های اخیر دولت نیز برای همه دستگاه های دولتی مورد توجه قرار گرفته است و می توان آن را در استان قم نیز به سمت اجرایی شدن پیش بُرد.

وی همچنین به قانون مدرسه سازی توسط انبوه سازان اشاره کرد و گفت: قانون بیان می دارد که هر انبوه سازی که 200 واحد مسکونی بسازد، باید یک باب مدرسه هم احداث کند که متأسفانه برخی انبوه سازان برای فرار از این مسئله و دور زدن قانون، به اخذ مجوز 199 واحد اقدام می کنند، بنابراین این قانون نیاز به إحیا دارد و باید چنین بیان کند که هر انبوه سازی که در مجموع، به ساخت 200 واحد مسکونی رسید، موظف است یک مدرسه هم بسازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در عین حال به تراکم موجود جمعیتی در منطقه 4 شهرداری قم توجه داد و یادآور شد: تعادل بین تأمین سرانه ها از جمله مواردی است که باید در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

بهشتی گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در قم در حال پیشی گرفتن از سرانه فضای آموزشی است.

وی در پایان مُعضل کمبود فضای آموزشی در محدوده بلوار غدیر قم را جدی و مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق اطراف این بلوار نیز فضای آموزشی کافی ندارد، از این رو این معضل در محدوده بلوار غدیر بیشتر به چشم می آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار