امام جمعه کرج گفت: جوانان مؤمن و انقلابی باید بر مبنای این بیانیه پای کار بیایند و مشکلات کشور را حل کنند.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 06 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دین را یک امر زینتی در زندگی افراد نمی‌دیدندا و دموکراسی را هم در محدوده دین تعریف می‌کردند، بنابراین اگر از حکومت سخن می‌گفتند فقط رفاه و امنیت را نمی‌دیدند، بلکه حکومت را در همه جنبه‌ها و ابعادِ فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه مسئول می‌دانستند.

وی بیان کرد: امروز عده‌ای رفاه را جدا از ارزش‌گرایی می‌بینند و می‌گویند باید رفاه را به دست آورد حتی با تعامل با کسانی که در گفتمان امام راحل جهان‌خوار هستند و این می‌شود تحریف و انحراف و جالب است که این افراد خود را خیلی نزدیک به امام و خط امام می‌دانند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه القای تفاوت بین آنچه امام راحل فرمودند و آنچه عمل کردند یکی دیگر از کارهای دشمن در مسیر تحریف است، تصریح کرد: شما سرتاسر صحیفه امام (ره) را بگردید و هر چه مکتوب و فیلم و صدا از ایشان هست را ببینید و گوش دهید یک کلمه مثبت راجع به آمریکا نخواهید دید.

وی ادامه داد: همین ویژگی کاملاً بارز امام راحل را هم جور دیگری القا می‌کنند و دیدید از ایشان خاطره نقل کردند که امام موافقت کرده‌اند علیه شوروی و آمریکا شعار مرگ داده نشود اما بیانی دارند که: «کسی گمان نکند ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم، اما هیهات که خادمان اسلام و سیراب شدگان کوثر جان‌سوز عاشورا به ملت خود خیانت کنند و تن به مرگ ذلت‌بار بدهند».

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: ما پیرو خط امام راحل و تربیت‌شده همین مکتبیم و در این وعده‌گاه و قرارگاه بصیرت و ایمان در این ایام مبارک و میمون با امام شهیدان تجدیدعهد و پیمان می‌کنیم که تا زنده‌ایم دست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بر نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر از چارچوب‌های انقلاب پاسداری و صیانت نشود و اصول و محکمات اندیشه امام به نسل بعد منتقل نشود دچار خسارت جبران‌ناپذیر خواهیم شد، گفت: باید همیشه از جامعیت منظومه فکری امام گفت چراکه امام راحل جمهوری اسلامی را منهای محتوای آنکه انقلاب اسلامی و اسلام است، خطرناک می‌دانست و می‌فرموند نباید به جمهوری اسلامی اسمی دل‌خوش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد کسانی که با مبانی انقلاب و فکر امام فاصله‌دارند مسئولیت داشته باشند، اظهار کرد: اندیشه امام راحل را باید به‌عنوان شاقول نگه داشت و هر کارگزار و مسئولی که با آن تراز نیست کنار گذاشت، مدیرانی که ثروت‌اندوزی، قدرت‌طلبی و غرب دوستی دارند باعث استحاله نظام هستند و چاره کار را آقا فرمودند که با انتخاب دولتِ جوانِ حزب‌اللهی و تغییر کارگزاران مسیر تصحیح خواهد شد که اگر خدا بخواهد شاخص‌های چنین دولتی را در فرصت‌های پیش رو بیان خواهم کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مداحان و شاعران و تأکید ایشان بر ازدواج و تکثیر نسل بیان کرد: خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج بپرهیزند که نزد خدا عذری نخواهند داشت و لذا نکته‌ای امام تقریباً به این مضمون یاد ما داد که اگر دیدید چیزی دشمن را خوشحال و عصبانی می‌کند باید ضدش عمل کرد که امروز دشمن از پیر شدن ما خوشحال است و وقتی از تکثیر نسل حرف می‌زنیم ایادی خناس داخلی و خارجی شروع می‌کنند به گربه رقصاندن و باب میل ارباب سخن گفتن.

آیت‌الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: مطلب مهم دیگرِ بیان ایشان، حفظ ادب اسلامی و جمع شدن بدزبانی در جامعه بود که باید نصب العین همه قرار گیرد و به‌جای بدزبانی و بداخلاقی همه به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم. خوب وقتی ما می‌توانیم با خنثی‌سازی تحریم‌ها در بخش دفاعی و موشکی چنان شکوهی برای خود درست کنیم آیا نمی‌توانیم در بخش تحریم اقتصادی چنین حرکتی را داشته باشیم. هفت سال وقت برای رفع تحریم، کافی است به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشید.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل اطرافمان بی‌تفاوت باشیم و خیال کنیم آفتی به انقلاب و نظام وارد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید همیشه توجه داشته باشیم که این انقلاب دشمن دارد و یا ممکن است دچار آفاتی مثل انحراف، عقب‌گرد، سکون و امثال‌ذلک شود پس باید به‌دقت رصد کنیم و راه‌های پیشگیری و اگر لازم باشد راه‌های علاج را به دست آوریم و عمل کنیم.

امام جمعه کرج یکی از مهم‌ترین آفات که امروز دشمن با انواع روش‌ها به دنبال آن است را تحریف همه‌جانبه انقلاب دانست و عنوان کرد: تحریف همه‌جانبه انقلاب در دستور کار دشمن است اما یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، تحریفِ خود امام است چراکه منظومه فکری حضرت امام رحمه‌الله علیه است که مهندس و معمار انقلاب بود و راه رسیدن به اهداف بلند و ارزش‌های الهی نظیر عدالت، عزت ملت و پیشرفت را ترسیم می‌کند و اگر محور اصلی منحرف شود انقلاب از کار می‌افتد.

وی با بیان اینکه همه انقلاب را با امام می‌شناسند و دشمنان گاهی روشن و صریح، اما بیشتر با کنایه و غیرصریح ایشان را در اذهان موردحمله قرار می‌دهند، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب دربیانی می‌فرمایند: «امروز همه افراد «چه کسانی که بیاناتشان در حوزه‌های وسیع کاربرد دارد، چه کسانی که در حوزه‌های کوچک‌تر سخنانشان مؤثر واقع می‌شود، مثل مدرسه و کلاس و دانشگاه و محیط‌های کارگری و غیره» مسئول‌اند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار می‌گیرد، وظیفه‌دارند تبیین کنند، نباید سکوت کنند. امام به این نکته بسیار توجه می‌کرد و این‌یکی از چیزهایی است که راز استحکام و ماندگاری و پایداری نظام در آن مندرج است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار