سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت:‌ سارق دریچه‌های فاضلاب شهری با ۸۰ فقره سرقت دستگیر شد.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 06 February 2021

 

سرهنگ ضرغام آذین روز شنبه در این باره بیان داشت: در پی گزارش شهرداری منطقه شمال غرب تهران مبنی بر سرقت دریچه های فاضلاب شهری، بررسی موضوع در دستور کار تیم های عملیات کلانتری های تابعه سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی از صحنه های جرم مشخص شد متهم با استفاده از یک دستگاه وانت پیکان سفید رنگ در تاریکی هوا مرتکب سرقت شده است، عنوان کرد: گشت زنی های انتظامی آغاز تا اینکه تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان بامداد روز گذشته موفق شدند خودرو متهم را شناسایی و مشاهده کردند که متهم با استفاده از ابرازی در حال سرقت دریچه فاضلاب است.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری ابراز داشت: متهم پس از دستگیری به کلانتری ستارخان منتقل و به بیش از ۸۰ فقره سرقت دریچه های فاضلاب شهری اعتراف کرد.

آذین اظهار داشت: با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران کلانتری ستارخان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند بیش از ۲ تُن انواع دریچه های فاضلاب مسروقه از آن مکان کشف کنند.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی افراد فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

دستگیری ۴ شرور در خانی آباد

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی چهار شرور که پس از تخریب و آتش سوزی سفره خانه ای در محله خانی آباد از محل گریخته بودند، خبر داد و گفت: متهمان در کمتر از ۲ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا ناصری نژاد بیان داشت: ساعت چهار صبح روز گذشته ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی آباد از تخریب و آتش سوزی عمدی در سفره خانه ای در محله خانی آباد مطلع و بلافاصله تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با حضور ماموران کلانتری مشخص شد که متهمان با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر و پس از تخریب و آتش سوزی از محل گریخته اند، افزود: در تحقیقات پلیسی چهره افراد شرور شناسایی و مشخص شد متهمان سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده اند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده کلانتری و هماهنگی های قضائی هر چهار شرور در کمتر از ۲ ساعت طی عملیات های منسجم و همزمان در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفیگاه آنان چند قبضه سلاح سرد کشف و موتورسیکلت متهمان توقیف شد.

ناصری نژاد در پایان افزود : برخورد با بر هم زنندگان نظم و کسانی که آسایش و آرامش مردم را سلب می کنند از اولویت های پلیس است و پلیس پیشگیری به هیچ وجه در برخورد با این افراد چشم پوشی نمی کند.

دستگیری برادران سارق

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ برادر حرفه ای سارق مغازه خبر داد و گفت: هر دو متهم با دستور قضائی در اختیار این پایگاه برای کشف سایر جرائم احتمالی قرار دارند.

سرهنگ علی کنجوریان بیان داشت: دهم مهرماه پرونده ای از طریق کلانتری ۱۱۰ شهدا با موضوع سرقت از مغازه بازی های رایانه ای به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: از شاکی در خصوص موضوع تحقیق و اظهار داشت، صبح دهم مهر ماه با مراجعه به مغازه متوجه شدم سارق یا سارقان با ورود به داخل مغازه ام اموالی از قبیل لپ تاپ، سه دستگاه تلویزیون، دی وی آر و سایر موارد به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: در این راستا کارآگاهان ضمن تحقیق از شاکی، برای انجام تحقیقات محلی و میدانی عازم محل سرقت شدند و طی مشاهدات و بررسی های صورت گرفته مشخص شد، سارق یا سارقان از طریق تخریب قفل درب مغازه وارد مغازه شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد که سارقان ۲ نفر بودند، افزود: تصویر واضحی از چهره سارقان به دست آمد و برای شناسایی به سایر ادارات و پایگاه های پلیس آگاهی ارسال شد.

کنجوریان توضیح داد: هویت سارقان که برادر بودند شناسایی و مشخص شد که هر دو متهم سابقه دار بوده و متعاقب آن مخفیگاه یکی از متهمان در شهر تهران شناسایی شد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی حکم جلب سارقان صادر و کارآگاهان با انجام مراقبت های پلیسی و اطمینان از حضور سارق در مخفیگاهش، موفق شدند وی را دستگیر کنند. متهم در بررسی های پلیسی به سرقت از مغازه معترف و اظهار کرد، به همراه برادرش از مغازه سرقت کرده است. فقط یک دستگاه تلویزیون مال باخته در منزل وی می باشد و مابقی اموال در اختیار برادرش که در شهرستان نیشابور است منتقل شده است.

کنجوریان افزود: با کشف تلویزیون سرقتی از منزل سارق طی صورتجلسه به مال باخته تحویل و دستگیری متهم دوم پرونده و کشف سایر اموال در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های پلیسی مشخص شد متهم دوم پرونده با برای تحمل کیفر هم اکنون در زندان بسر می برد، ادامه داد: اقدامات قضائی برای تحویل متهم از زندان انجام و متهمان برای کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۵۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق درجنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق خبر داد و گفت: این محموله در منزلی در جنوب تهران کشف شد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان داشت: روز گذشته هفدهم بهمن ماه ماموران معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی تهران بزرگ هنگام گشت زنی در محدوده بزرگراه آزادگان موفق شدند ۲ دستگاه خودروی سواری سمند و پژو حامل بار کالای قاچاق را شناسایی و هر دو خودرو را تحت تعقیب قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه سه متهم دستگیر شدند، افزود: در بازرسی های انجام شده مشخص شد که کلیه اموال موجود در خودروها محموله سیگارهای قاچاق بوده و همگی فاقد فاکتور و برگه گمرکی و مجورهای قانونی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اعتراف رانند گان خودرو مبنی جابجایی کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: بررسی های بیشتر ۵۴۵ هزار نخ سیگار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

سرهنگ ولی پور افزود: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری عاملان اصلی باند رفتار مخاطره انگیز جاده ها

رئیس پلیس امینت عمومی تهران بزرگ گفت: چهار تن از عاملان اصلی باند رفتار مخاطره انگیز بزرگراه های شمال تهران دستگیر شد.

سردار علی ذوالقدری در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی باز نشر فیلمی از حرکات مخاطره انگیز رانندگان خودروهای سواری، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بررسی های اولیه نشان از این داشت، رانندگان خودروهای سواری با تقویت غیر مجاز خودروها و انجام حرکات مخاطره آمیز نظم عمومی بزرگراه ها را برهم زده و با فیلمبرداری از این حرکات فیلم های تهیه شده را در فضای مجازی منتشر می کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ابراز داشت: هویت متهمان در رصد های اطلاعاتی شناسایی و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه آنان در مناطق شمال و شمال غرب تهران شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی صبح روز گذشته در ۲ عملیات منسجم و هماهنگ هر چهار عامل اصلی این باند در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی های بیشتر از آن مکان خودروهای تقویت شده توقیف و از داخل خودروها دوربین های کوچک مخصوص فیلم برداری در حین رانندگی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار