رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تامین یک میلیون مسکن در سال به‌عنوان اهداف مجلس یاد کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم سیاست‌های غلط را جلوگیری و فساد را رفع کنیم چراکه این سیاست‌های غلط کشور را به ذلت کشانده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی در ششمین شب جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مجلس یازدهم در زمانی کار را شروع کرد که کشور شرایط خاصی را سپری می‌کرد، روز به روز با کاهش ارزش پول ملی، سرمایه‌های ملت آب می‌رفت و دولت نیز هیچ دورنمایی را به جامعه نمی‌داد و در کنار این مشکلات بیماری کرونا به عنوان یک بلای جهانی سهم ملی را نیز به عنوان یک تهدید ادا می‌کرد.

وی با بیان اینکه در رأس دولت با مواجهه نادرست با دستاوردهای این ملت، شرایط سختی را به مردم تحمیل کرده بودند، اضافه کرد: برای مجلس مهم بود که بتواند شرایطی را رقم بزند که کشور از این گردنه عبور کند و در این راستا در گام نخست به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کشور بوده‌ایم تا بتوانیم کسری بودجه دولت را از مسیر درست تامین کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه در ابتدای سال رئیس جمهور از مردم برای حضور در بورس دعوت کرد و مردم نیز به امید سودهای سال گذشته سرمایه‌های خود را به بورس آوردند، گفت: 23 درصد از پول مردم در خرید مصرف شد و 77 درصد در بازار ثانویه رفت و حبابی در بورس درست شد که هر چه اصرار کردیم و مسئولان را به مجلس کشاندیم نتوانستیم جلوی مسئولان را بگیریم و در نهایت دعوت نابجا موجب شد که مردم سرمایه‌های خود را از دست بدهند.

کسری بودجه دو سال از جیب ملت تأمین شد

وی خاطرنشان کرد: دولت با یک شعار توخالی بودجه سال 98 را با نفت 50 دلار و یک و نیم میلیون بشکه در روز متورم بست و آقای لاریجانی هم قبول کرد و مجلس تصویب کرد بودجه را کاذب بستند اما نیامدند بگویند که ما هزینه‌های خود را واقعی می‌بندیم، سال 98 بیش از  107 هزار میلیارد تومان و سال 99 نیز 273 هزار میلیارد تومان کسری بودجه آوردند.

زاکانی عنوان کرد: دولت 331 هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده درنظر گرفته درحالی‌که پولی در جیب ملت نیست و اکنون مجلسی در رأس کار است که دو ضربدر دو را می‌داند به همین علت بودجه را تصویب نکرده و به سمتی درحال حرکت است که بتواند کسری بودجه را به درستی مدیریت کند.

وی یادآور شد: پول در کشور وجود دارد اما باید به درستی مدیریت شود؛ زمانی که ارز 4200 را جهانگیری اعلام کرد تا به امروز 50 میلیارد دلار اختصاص یافته است اما آثار این مبلغ برای کل مردم نبوده و بیشتر به چند گروه و مجموعه خاص اختصاص داشته است. 120 شرکت و مجموعه‌ای که وارد کننده کالاهای اساسی بوده‌اند اکنون به 403 مورد افزایش یافته‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیازهای پایه مردم باید تأمین شود و این زیبنده نظام اسلامی نیست کسی سر گرسنه زمین بگذارد به همین علت طرح معیشتی در مجلس مطرح شد اما دولت در این مورد بازهم عملکرد بدی از خود نشان داد.

وی از تامین یک میلیون مسکن در سال به‌عنوان اهداف مجلس یاد کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم سیاست‌های غلط را جلوگیری و فساد را رفع کنیم چراکه این سیاست‌های غلط کشور را به ذلت کشانده است، برخی توانایی کمک به تولید کننده را ندارند به همین علت او را به زمین می‌زنند.

زاکانی اضافه کرد: 300 میلیون دلاری که برای تولید 9 میلیون تن تولیدات کشاورزی و باغی نیاز داشتیم را اختصاص ندادند به همین علت هزینه سم و کود هفت برابر شد، با وجود اینکه بخش تخصصی دولت التماس می‌کرد و می‌گفت در امنیت غذایی سقوط خواهیم کرد اما در رأس به گونه ای دیگر تصمیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دچار یک توهم شده بود، عنوان کرد: توهم آمریکا این بود که می‌توانند ایران را تکان دهند و داخل کشور نیز برخی به آن‌ها پیام می‌دادند و تلاش می‌کردند ترامپ را از آمریکا جدا نشان دهند درحالی‌که جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا چشم دیدن ملت ایران را ندارند.

همکاری مجلس با دولت پیروی از دولت نیست

زاکانی با بیان اینکه همکاری مجلس با دولت به معنای پیروی از دولت نیست، اظهار کرد: داخل دولت گروهی درحال مذاکره هستند و برخی نیز همانند ظریف به این موضوع اعتراض می‌کنند که چرا از قافله عقب ماندند؛ این نشان می‌دهد که عده‌ای یا توجه ندارند یا نمی‌خواهند توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کردند که معیشت ما را گرو بگیرند و ما را به تسلیم وادارند و برخی نیز در دولت به این موضوع اصرار داشتند اما مجلس با اقداماتی نقشه آن‌ها را بهم ریخت.

نماینده مردم قم در مجلس از مطرح شدن بودجه‌ای غیر متعارف در مجلس یاد کرد و گفت: یکی از دوستان طرفدار دولت در مجمع تشخیص به زبان آمده و گفته که این نخستین بودجه سیاسی کشور بود؛ مجلس با مخالفت خود در حقیقت با دست کردن در جیب ملت مخالفت کرد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی طی نامه‌ای از رهبری خواست که از سهم 38 درصدی که باید از پول نفت به صندوق توسعه داده شود به 20 درصد کاهش یابد که رهبری در جواب گفتند تا یک میلیون بشکه 20 درصد داده شود اما بعد از فروش بیشتر از یک میلیون بشکه نفت این عدد باز به 38 درصد برگردد اما در نقطه مقابل نیز باید بدهی‌های دولت پرداخت شود.

مشکل طرح شفافیت به‌زودی رفع می‌شود

زاکانی در مورد رد کلیات طرح شفافیت تصریح کرد: ما مدافع شفافیت بوده و هستیم این موضوع نیز به زودی درست می‌شود، مجلس در این مورد ضرر کرد و به‌زودی باید جبران کند، هر چند یک اموری امنیتی است و علنی شدن موجب ضرر رسیدن به امنیت ملی می‌شود که باید برای آن نیز یک استثنایی قائل شویم.

وی با بیان اینکه آینده نظام درخشان است، عنوان کرد: عده‌ای فرهنگ، اقتصاد و امنیت این کشور را گرو گرفته و نمی‌گذارند، نمی‌خواهند و نمی‌توانند و در شرایط امروز تصمیم درست از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زاکانی از رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نعمت الهی نام برد و گفت: اگر ایشان نبودند هزار بار انقلاب اسلامی از بین رفته بود و همچنان این نعمت پشتیبان نظام و ملت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار