قاتلی که همسرش، وکیل او و شاهد پرونده طلاق خود را در کرمانشاه هفته گذشته با کُلت به قتل رسانده بود، امروز زوایای جنایت هولناک خود را هنگام بازسازی صحنه قتل تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 08 February 2021

صحنه قتل فجیع در کرمانشاه بازسازی شد

به گزارش تابناک سمنان  «الف. کاف» جوان حدود ۳۰ ساله‌ای که روز ۱۴ بهمن برای پیگیری پرونده طلاق خود به شعبه ۶ خانواده آمده بود، پس از درگیری شدید لفظی با همسرش، وکیل او و شاهد پرونده، در حوالی ساختمان دادگستری کل کرمانشاه دست به اسلحه شد و در چند ثانیه به زندگی هر سه نفر آنها خاتمه داد.

او که به نظر می رسید برنامه قتل را از قبل در ذهن آماده کرده بود، بلافاصله توسط پلیس حاضر در صحنه دستگیر سپس روانه زندان شد.

الف. کاف، امروز دوشنبه برای بازسازی صحنه قتل به محل جنایت آورده شد تا جزییات جنایت خود را تشریح کند.

دچار جنون ناموسی شدم

قاتل در ابتدا در جمع خبرنگاران گفت: من دچار جنون ناموسی و مرتکب این جرم شدم اما تابع قوانین و مقررات کشور هستم و حاضرم جانم را هم در راه این مرزوبوم فدا کنم.

او مدعی شد که « اختلاف شدیدی با خانمم داشتم و خانم پ. نون نیز که به ‌عنوان وکیل باید مدافع قانون می‌بود، متأسفانه خارج از حیطه پرونده عمل می‌کرد و باعث شد که من دچار چنین جرمی شوم و از این بابت متأسف هستم.»

سپس بازپرس ویژه قتل یک کُلت خالی را به قاتل داد تا جزییات حادثه را مو به مو روایت کند؛ او به درگیری لفظی با همسرش، وکیل او و شاهد پرونده از درون شعبه تا بیرون از ساختمان دادگستری و عصبانیت خود اشاره کرد سپس نشان داد که جنازه همسرش و شاهد پرونده را کنار هم روی زمین انداخته و خانم وکیل نگون‌بخت را هم چند متر آن طرف‌تر و جلوی دفتر وکالتش به قتل رسانده است.

علت حادثه یک اختلاف ساده بود

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: متهم بلافاصله در صحنه جرم دستگیر شد و اقدامات قضایی و تحقیقات پلیس و بازپرس ویژه قتل هم از همان زمان آغاز شد و اکنون در مراحل نهایی است.

«شهرام کرمی» اضافه کرد: تمام اصول دادرسی در خصوص این پرونده رعایت شده و در چند روز آینده کیفرخواست آن به دادگاه کیفری یک ارایه می شود که زمان صدور رای نهایی بستگی به اعتراض یا عدم اعتراض متهم دارد اما با تایید در دیوان عالی کشور، این رای قابلیت اجرایی خواهد داشت.

او این حادثه و حوادث مشابه را ناشی از عدم تفاهم و تعامل طرفین دعوا با یکدیگر دانست و گفت: این حادثه اخیر هم یک اختلاف ساده خانوادگی بود که می شد به خوبی و با صلح و سازش آن را مدیریت کرد.

کرمی عنوان کرد: حتی اگر هم قرار بر صلح و سازش نبود، براساس آموزه‌های قرآنی با بهترین روش و حفظ حرمت می توانستند از همدیگر جدا شوند تا منجر به این فاجعه و قتل سه نفر نشود.

دادستان کرمانشاه، مردم را به حل اختلافات بین خود از طریق سازش یا کمک مشاوران و ریش سفیدان فراخواند

برخورد با جرایم مهم قاطع است

دادستان کرمانشاه از همه کرمانشاهی ها خواست که اختلافات بین خود را که گاهی طبیعی هم هست، مدیریت کنند و از راه سازش مانند استفاده از کمک مشاور، بزرگان و ریش‌سفیدان آنها را حل‌ و فصل کنند تا کار به چنین فجایعی نرسید.

او در عین حال اطمینان خاطر داد که «گرچه سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر مسامحه با زندانیان و حبس زدایی است و هم‌اکنون طرح پایش زندان ها در حال اجراست اما این طرح تنها برای برای جرایم غیرعمدی و کم‌اهمیت است و جرایم مهم که امنیت مردم را خدشه‌دار می‌کنند، به هیچ وجه شامل نهادهای ارفاقی و مسامحه نخواهند شد و برخورد دستگاه قضایی بازدارنده، عبرت آموز، سریع و قاطع خواهد بود.»

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار