رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: تاکنون بیش از پنج کشور از داخل و خارج از منطقه تقاضای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا را از ما کرده‌اند اما تا زمانی که نیاز کشور تامین نشود، واکسن صادر نخواهیم کرد.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 09 February 2021

بیش از ۵ کشور تقاضای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا دارند

به گزارش تابناک سمنان محمد مخبر - رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) - امروز در آیین‌ رونمایی از خطوط تولید و محصولات جدید شرکت نفت پارس بهره‌برداری از طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه سبز و رونمایی از سامانه جامع مدیریت راهبردی بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهمیت موضوع کرونا گفت: در گذشته اعلام کردم که اگر واکسن به صورت آزمایشگاهی تولید شود و به تولید انبوه نرسد فایده‌ای ندارد. همانطور که روزی گفتم در تولید ماسک خودکفا خواهیم شد و امکان صادرات را فراهم کرده‌ایم و برخی با تردید به من نگاه کردند، امروز نیز می‌گویم که می‌توانیم در تولید واکسن نیز به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: در کمتر از دو ماه تولید ماسک صورت گرفت و توانستیم در این عرصه به طور موفق عمل کنیم امروز نیز می‌گویم که بزرگترین کارخانه تولید واکسن کووید 19 آن را تا پیش از پایان بهار راه اندازی خواهیم کرد؛ فاز اول که سه میلیون دوز است، پیش از سال تولید خواهد شد و فاز دوم که پنج میلیون است حتما تا پیش از بهار اتفاق خواهد افتاد که فازهای بعدی نیز دارد که بعدا اعلام خواهیم کرد.

مخبر با تاکید بر این‌که ما در تولید واکسن کشور را خودکفا می‌کنیم و به نقطه‌ای می‌رسیم که چیزی به نام واکسن موضوعیت نداشته باشد، اظهار کرد: بعد از تامین نیاز مردم کشور، نیاز کشورهای دیگر را هم تامین خواهیم کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار