سرپرست پلیس فتا البرز با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فراوان فضای مجازی از خانواده ها خواست نظارت کامل بر فعالیت فرزندان خود در این فضا را داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 09 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان در خصوص پویش مردمی کودکان سایبری گفت با توجه به ادامه روند سال تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده مداوم آنها از اینترنت، والدین باید بر رفتارهای اینترنتی فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید به فرزندان خود درخصوص شناخت مخاطب ، محتوا و مزاحمت در فضای مجازی بیاموزند تا از  زمینه ای برای سوءاستفاده آن ها از سوی مجرمان سایبری نشود.

جلیلیان افزود: یکی از جرایم سایبری رفتارهای  تهدیدآمیز، افترا، جمع‌آوری اطلاعات از دیگران و انتشار آن است که باید دقت لازم از سوی خانواده ها  انجام شود.

وی خاطرنشان  کرد:  علاوه بر این ممکن است در وبگردی ها به موضوعاتی برخورد کنند که متناسب با سن آن ها نباشد که خانواده‌ها باید در زمان حضور فرزندان در این فضا همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را درکنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

وی افزود: امروزه کودکان ونوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: حضور درفضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده وفرزندان امری اجتناب‌ ناپذیر است  که  یکی از روش های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده خانواده ها از نرم افزارهای فیلترینگ خانگی است.

سرپرست پلیس فتا البرز یادآورشد:  این نرم‌افزارها ضمن آن‌ که ارتباط ‌های انجام شده در بستر اینترنت را برای والدین مشخص کرده ،  برای آن ها مشخص می کند که فرزند آنها از چه سایت‌هایی بازدیدکرده و باچه کسانی درارتباط بوده، کهم می‌تواند ساعت کار با سیستم را برای کودکان محدود کند.
وی  با بیان این که خانواده ها باید حفظ حریم خصوصی و عدم اشتراک گذاری تصاویر شخصی را به کودکانشان آموزش دهند، اظهار داشت: حفظ سلامت جسمی وروحی فرزندان و جلوگیری ازسوء استفاده احتمالی ازسوی مجرمان سایبری امری ضروری است و اگر فعالیت فرزندانمان را در این فضا کنترل نکنیم، می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را در بر داشته باشد.
وی با اشاره به اعتیاد برخی از نوجوانان به فضای مجازی و اینترنت تاکید کرد: پلیس فتا به صورت دائم در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است، لازم است خانواده ها افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

 جلیلیان از شهروندان خواست چنانچه با هرگونه مورد مشکوک برخورد کردند، موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irاعلام کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار