تابناک-نائب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان گفت: امکان سرمایه گذاری دوجانبه استان هرمزگان با کشورهای آسیانه میانه در زمینه آبزیان مهیا است.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 11 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، محسن مرادی در وبینار معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان هرمزگان و استان مانگستائو قزاقستان که در اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: استان هرمزگان به عنوان جنوبی ترین استان کشور در مرز آبی خلیج فارس و دریای عمان به طول آبی 2200 کیلومتر و 14 جزیره در همسایگی کشورهای امارات متحده عربی، عمان، هند، پاکستان و افغانستان مهم ترین استان ایران با بالاترین میزان صید و صیادی و 30 سال سابقه در تولید میگوی پرورشی و 6 سال سابقه در تولید ماهی در قفس در رتبه پرورش و صید رتبه اول کشور را دارا می باشد.

وی بیان داشت: برنامه های دولت برای توسعه این صنعت از 50 هزار تن تولید در حال حاضر به 200 هزار تن تولید ماهی و میگوی پرورشی در 5 سال آینده است که این امر مستلزم سرمایه گذاری های کلان ملی و بین المللی در بخش زیر ساخت ها می باشد.

مرادی ادامه داد: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان تشکل اقتصادی زیر مجموعه اتاق بازرگانی ایران 8 سال است تاسیس شده و به عنوان نماینده ذینفعان شیلاتی استان در بخش خصوصی برای اطمینان به پایداری صنعت شیلات و آبزیان و با هدف سازگاری اقتصادی و اشتغالزایی محلی و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها و امکانات و تعهد به نیازهای زیست محیطی سرزمینی و بین المللی علاقه مند به بررسی، تجزیه، تحلیل و ارزیابی شرایط کشورهای هدف صادراتی و وارداتی به منظور توسعه ارتباطات تجاری و انتقال دانش، فناوری و تکنولوژی روز دنیا در زمینه آبزیان است.

وی تصریح کرد: اعضای اتحادیه آبزیان که هم اکنون بیش از 50 عضو هستند از بزرگترین شرکت های تولید کننده و صادرکننده ماهی و میگو در استان هرمزگان می باشند که تولید و صادرات بیش از 70 درصد از آبزیان استان را به عهده دارند.

مرادی همچنین امكان ايجاد كريدور ارتباطي از طريق همسايگي از راه درياي خزر و ارسال كالا و توليدات محصولات دريايي توليدي استان، امکان مبادله به صورت کالا در قبال محصولات پرورشی و استفاده از استعدادهای استان هرمزگان در زمینه ماهیان خاویاری را از گرایش و قابلیت های ارتباط دوجانبه عنوان کرد.

نائب رییس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان بیان داشت: امیدوارم بتوانیم یک همکاری خوب را پایه گذاری کنیم و نتیجه این همکاری ها عقد یک توافق نامه مشترک باشد که شرکت های بازرگانی صادراتی و وارداتی هر دو طرف با استناد به توافق نامه بتوانند امنیت و تسهیل مراودات تجاری خود را تضمین نمایند.

انتهای پیام/ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار