مدیر کل محیط زیست البرز گفت: باید از ورود پساب های تصفیه نشده نظر آباد و هشتگرد به تالاب صالحیه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 11 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» تالاب صالحیه واقع در دشت نظرآباد تنها تالاب فصلی البرز که اکنون هیچ رنگ و لعاب و اثری از یک تالاب در آن دیده نمی شود و به پهنه ای خشک و بی روح مبدل شده است.

تالاب ها، مهمترین، با ارزش ترین و پیچیده ترین اکوسیستم های روی زمین هستند و دلیل آن هم کارکردهای متنوعی است که منافع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و علمی زیادی را دربر می گیرند.

از سوی دیگر تالاب‌ها به عنوان یکی از بارزترین زیبایی های خلقت، مفیدترین و در عین حال بدبیارترین اکوسیستم های طبیعت به شمار می روند.

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در این باره با بیان این که ۹۰ گونه پرنده در تالاب صالحیه نظرآباد مشاهده شده است به خبرنگار ما گفت: مساحت کل تالاب صالحیه ۶۰ هکتار است که از این مساحت ۳۰ هزار هکتار دیگر آن در البرز و ۳۰ هزار هکتار دیگر آن در جغرافیای قزوین قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به عملکرد مدیران شهرک‌های صنعتی در زمینه استاندارد سازی فاضلاب‌های صنعتی، گفت: فاضلاب شهرک‌های صنعتی هشتگرد و نظرآباد، تالاب صالحیه را تهدید می‌کند.

حکیمی یکی علت‌های احوال امروز ناخوش تالاب صالحیه را نبود پرندگان مهاجر و وجود ریزگرد‌ها دانست گفت: یکی از مشکلات اصلی تالاب ورود فاضلاب‌های صنعتی این جاذبه بکر و طبیعی است وپیگیری‌های قانونی نیز برای اصلاح آن انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار