در روزهای گذشته یک بیمار کرونایی در بیمارستان هشتگرد بستری شد و پس از چند روز جان باخت، آزمایشات نشان می دهد وی مبتلا به نوع جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 13 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا سلیمانی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز با تایید اینکه پای ویروس کرونای انگلیسی به استان البرز هم باز شده بیان داشت: در روزهای گذشته یک مرد 48 ساله ساکن آبیک قزوین پس از ابتلا به کرونا و وخامت حالش برای طی فرایند درمان در بیمارستان هشتگرد بستری شد و متاسفانه به دلیل درگیری شدید ریه با ویروس علارغم تلاش های کادر درمان پس از چند روز فوت کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه نمونه بیماران کرونایی مورد آزمایش و بررسی های کارشناسی قرار می‌گیرد نتیج آزمایشات نشان می‌دهدکه این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده و متاسفانه این ویروس وارد استان شده است.

سلیمانی گفت: تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه ای قرار گرفتند و تمام کارکنان بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی در توضیح اینکه چرا شناسایی این ویروس جهش یافته با تاخیر صورت گرفته است اظهار داشت: بررسی پزشکی نوع جهش یافته انگلیسی کرونا زمانبر است و برای بررسی ژنتیک ویروس باید عملیات توالی یابی انجام شود یعنی اینکه  تک تک ژن های ویروس باید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد و تشخیص این ویروس امکانات و تجهیزات پیچیده ای نیاز دارد و تاخیر بررسی تا اعلام  به دلیل طی همین فرایند علمی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار