مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغازطرح آبرسانی به 6 روستا در شهرستان گلپایگان گفت: تا 3 ماه آینده روستاهای رباط ملکی، آرجان و شیدآباد تحت پوشش تصفیه خانه آب گلپایگان قرار می گیرند و ۱۹ روستای باقی مانده در شش ماهه نخست سال آینده از تصفیه خانه آب گلپایگان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۴۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 13 February 2021

هاشم امینی درخصوص آغاز طرح آبرسانی از تصفیه خانه و اصلاح شبکه آبی 6 روستای گلپایگان، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در زمینه توسعه آبرسانی پایدار به شهرها و روستاها در شهرستان گلپایگان انجام گرفت و هم اکنون عملیات آبرسانی به 6 روستای استهلک، دیزیجان، غرقاب، لالان و لالانک و رباط گوگدی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در تیر ماه سال جاری سه روستا در گلپایگان به تصفیه خانه آب شرب متصل شدند و اکنون نیز کلنگ آبرسانی از تصفیه خانه به ۶ روستای دیگر با جمعیت هزار نفری زده شد. همچنین حدود ۵ هزار متر نیز اصلاح شبکه در روستاهای فاویان، شادگان، دُم آسمان، مَرغ، رباط سرخ، درب امامزاده، رباط ابوالقاسم، دُر، تیکن و هنده با هزینه ای حدود یک میلیارد تومان انجام میشود.
وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح عنوان کرد:. این طرح با هدف تامین آب پایدار از تصفیه خانه آب گلپایگان به روستاهای شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در واقع با اجرای این طرح ها میتوانیم مذاق مردم روستاهای شهرستان را با تامین آب پایدار از تصفیه خانه آب گلپایگان، شیرین کنیم.
وی ادامه داد: در سال ۹۰ کلنگ زنی تصفیه خانه آب گلپایگان صورت پذیرفت و سال ۹۵ این تصفیه خانه از محل سد کوچری به بهره برداری رسید که یک تحول بزرگ در حوزه آب و فاضلاب شهرستان بوده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به برخی از مزیت های یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی اشاره کرد و تصریح نمود: فرایند یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی سبب شد جریان خدمت به روستاها شدت بگیرد. با توجه به اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ قرار است ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری را در طول ۱۰۰ روز با هدف توسعه و اصلاح آبرسانی انجام دهیم که در روستاهای این شهرستان هم در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار