مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دفاتر ثبت ازدواج استان، گفت: حضور بیش از هشت نفر برای ثبت هر واقعه عقد در دفاتر ثبت ازدواج ممنوع است.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 14 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا امیر بشیری ، با اشاره به فعالیت ۷۰ دفتر ثبت ازدواج در استان کرمانشاه، اظهارکرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، قوانین خاصی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر ثبت ازدواج به استان ابلاغ شد که ما نیز طی بخشنامه‌ای آن را به این دفاتر اعلام کردیم.

وی با تاکید براینکه اجرای این پروتکل‌ها کماکان در دفاتر ثبت ازدواج استان ادامه دارد، گفت: طبق دستورالعملی که به دفاتر ثبت ازدواج اعلام کردیم، برای ثبت هر واقعه عقد در این دفاتر حضور بیش از هشت نفر – شامل عروس و داماد، سه نفر از خانواده عروس و سه نفر از خانواده داماد – ممنوع است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه تصریح کرد: گا‌ها می‌بینیم برخی خانواده‌ها این موضوع را قبول نمی‌کنند و باتوجه به اینکه تنها هشت نفر می‌توانند در مراسم عقد در دفتر ثبت ازدواج حضور داشته باشند، مابقی میهمانان بیرون از ساختمان دفتر ثبت ازدواج منتظر می‌مانند که ما قانونا نمی‌توانیم مانع از تجمع آن‌ها شویم.

وی افزود: همچنین از دفاتر ثبت ازدواج استان خواسته‌ایم تا سفره‌های عقد که به شکل سنتی در این دفاتر برپا بود، برچیده شود و از پخش شیرینی و عکسبرداری و ... نیز ممانعت شود.

بشیری در ادامه در خصوص ساعات کاری دفاتر ثبت ازدواج استان در ایام کرونا هم گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی به استان، دفاتر ثبت ازدواج تا فروکش شدن بیماری کرونا روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر می‌توانند فعالیت داشته باشند و ادامه فعالیت خارج از این ساعت تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه هم فعالیت این دفاتر آزاد است و می‌توانند طی این دو روز هم فعالیت داشته باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه نظارت کاملی روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر ثبت ازدواج استان انجام می‌گیرد، گفت: تاکنون با چندین دفتر ثبت ازدواج استان که دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده بودند برخورد کردیم و انفصال موقت برای آن‌ها در نظر گرفتیم.

به گفته این مسئول، باتوجه به در پیش بودن ایام نوروز و احتمال افزایش آمار ازدواج، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر ثبت ازدواج استان تشدید خواهد شد.

در استان کرمانشاه ۷۰ دفتر ثبت ازدواج و ۳۲ دفتر طلاق وجود دارد که از این تعداد ۲۳ دفتر ازدواج و هشت دفتر طلاق در مرکز استان قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار