مدیرکل پست البرز گفت: واگذاری پلاک به عهده شهرداری است و کسانی که از پلاک خانه خود مطلع نیستند باید به واحد مربوطه در شهرداری مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 15 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» رضا حمیدپور با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد شهروندان از کد پستی ۱۰ رقمی خود اطلاع دارند، اظهار کرد: برای کسانی که اطلاعی از شماره کد پستی خود ندارند نیز راهکارهایی وجود دارد تا بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه راه اول مراجعه به پرتال شرکت ملی پست ایران و انتخاب گزینه گواهی کد پستی است، توضیح داد: در این صفحه اگر نام شهر و تمام اطلاعات مربوط به مکانی را که به دنبال پیدا کردن کد پستی آن‌جا هستید، می‌دانید، تنها کافی‌ست آن‌ها را به ترتیب وارد کنید؛ در غیر این صورت بر روی گزینه جستجوی پیشرفته کلیک کنید.

وی توضیح داد: با انتخاب جستجوی پیشرفته، ابتدا نام استان از شما پرسیده می‌شود. به محض پر کردن این فیلد منطقه شهری و روستایی نمایان شده و در واقع بعد از پر کردن هر قسمت، بخش بعدی به صورت اتوماتیک به نمایش در می‌آید که همین مورد ساده، کار را برای ادامه پیدا کردن کد پستی آسان کرده است.

وی ادامه داد: راه دوم مراجعه به اداره پست و دریافت کد پستی است و راه سوم هم تماس با واحد کدگذاری اداره کل پست پست به شماره ۳۲۲۵۱۴۴۱ ۰۲۶ است.

این مسئول اضافه کرد: البته کد پستی واحدهای مسکونی و ... بر روی فیش گاز و برق هم درج شده است.

حمیدپور در ادامه در پاسخ به اینکه اگر فردی از پلاک منزل مسکونی خود اطلاع نداشته باشند چه باید بکند، افزود: واگذاری پلاک به عهده شهرداری است و کسانی که از پلاک خانه خود مطلع نیستند باید به واحد مربوطه در شهرداری مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار