عبدالعلی رحیمی نماینده مردم با بیان اینکه مردم مسوول را انتخاب کرده اند که از آن جواب و نتیجه بخواهند، یادآور شد: من نمی‌گویم الفاظی به‌کاربرده شود که سیستم هم پذیرا نیست و برخی مطالب را هم نباید بگویند، اما اگر شد هم نحوه برخورد این نیست که بگوییم برخورد سخت قضایی شود.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 15 February 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: با توجه به نزدیک بودن پایان دولت دوازدهم لیستی از ۵۴ اهانت روحانی به مردم، منتقدان و حتی برخی مسئولین و نهادهای نظام دسته بندی شده است و سپس به سراغ نمایندگان مجلس رفته و پیگیر این ماجرا شدیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در گفتگو با شیرازه در پاسخ به این سوال که به نظرشما به عنوان نماینده مردم و با توجه به نقش نظارتی تان در مجلس آیا امکان اقدامی از سوی مجلس در این رابطه وجود دارد؟ گفت: در رابطه با مسائلی که روز 22 بهمن در برخی شهر ها پیش آمد و شعار هایی که مردم بر علیه رئیس جمهور سر دادند باید دید و بررسی کرد چرا این اتفاق افتاده است؟

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه خود مسوولین، مدیران دولت و دولتمردان باید دلایل این گونه اتفاقات را بررسی کنند، افزود: به این جهت می‌گویم بررسی کنند که ببینند چه اتفاقی افتاده که مردم هر چند بسیار اندک، این نوع شعارها را سر می دهند، به نظر شخصی بنده بررسی ریشه موضوع به مراتب مهم تر است چون هر واکنشی ریشه در عملکرد افراد و ریشه در برخورد مسئولین با مردم دارد.

وی با اشاره به این مطلب که وقتی مشکلات مردم را حل نکنیم، به منزله برخورد با مردم است، تصریح کرد: به نظر بیش از هر چیزی باید به این موضوع توجه شود که چرا عده ای این اقدام را انجام داده اند و ریشه در کجاست؟

عزیزی با طرح این پرسش که آیا فکر نمی کنید ریشه این اتفاقات در مشکلات، برخی نارسایی ها، کمبود ها و سختی هایی است که مردم با آن روبرو شده اند؟ ادامه داد: نکته دوم که قابل اهمیت است این که این موضوع دو سویه است و هیچ کسی نباید به دیگران توهین کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد: به همان اندازه که افراد توقع دارند که کسی به آنها توهین نکند، از آن طرف نیز سزاوار نیست که برخی مدیران و مسئولین رفتار هایی از خود بروز دهند و توطئه هایی کنند و متصور شوند مردم متوجه نیستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: به طور مثال اینکه بنزین را یک مرتبه گران کنند و به مردم هم اطلاع ندهند و صبح جمعه به مردم گفته شود من هم تازه فهمیدم آیا این توهین نیست؟ یا این توهین نیست که نزدیک به یک سال در هیچ جلسه مردمی حاضر نشویم ؟ این توهین به مردم نیست که مردم را در مشکلات اقتصادی شان رها کنیم؟

عزیزی ادامه داد: قطعا همه این رفتار ها و برخوردهای دیگری که انجام شده توهین به مردم است و همان اندازه که شعار مردم توهین است این رفتارها نیز توهین بدتری است لذا ما هم آن رفتار ها را و هم این شعار دادن ها را محکوم می کنیم و همانگونه که از مردم توقع داریم، از مسئولین هم انظار داریم که حرمتها رعایت شود و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

این نمایند مجلس همچنین اظهار کرد: این سوال همواره مطرح است که چرا برخی مسئولین به تعهدات خود به خوبی عمل نمی کنند؟ چرا به مردم دروغ می گویند؟ چه دلیلی دارد کسی که سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست دارد با مردم صادق نباشد؟

عزیزی در پایان با تاکید بر اینکه صداقت در وعده ها، گفتار و کردار امری بسیار مهم است، پس باید دو طرفه موضوع را بررسی کرد، گفت: ما نه شعار دادن را تایید می‌کنیم نه رفتارهایی که موجب خشمگین شدن مردم می شود را می پذیریم.

 

مردم مسوول را انتخاب کرده اند که از آن جواب و نتیجه بخواهند


چه دلیلی دارد کسی که سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست دارد با مردم صادق نباشد؟/ صداقت در وعده‌ها، گفتار و کردار امری بسیار مهم است

عبدالعلی رحیمی نماینده مردم حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه در گفتگو با این رسانه نسبت به خواسته رئیس‌جمهور جهت برخورد قاطع با شعاردهندگان به عملکرد ریاست جمهوری اظهار کرد: در قالب نقد سعی نکنیم که مطالبی را به کار ببریم که دشمن از آن بهره‌برداری دیگری کند.

وی با بیان اینکه اگر شخصی حرفی زد و ما این چنین دستور قاطع بدهیم، رفتاری ناصحیح است، افزود: این شیوه برخورد اصلا درست نیست و اگر یک اشتباه وجود داشته باشد و آن بیان برخی شعارها و ساختارشکنی‌ها که مدنظر رهبر معظم انقلاب هم نیست، اما اشتباه دوم شیوه برخورد آقایان با مسئله بود و متاسفانه نگاه از بالا به پایین به مردم داریم که نباید این نگاه باشد و ما باید خودمان را مثل مردم ببینیم و بدانیم که مردم ما را انتخاب کرده‌اند به عنوان مسوولی که باید پاسخگو باشد؛ چه شخص رئیس جمهور، چه نماینده مجلس و هر مسوول دیگر باید در قبال مردم پاسخگو باشند.

رحیمی با توجه به اینکه مسوولین در حیطه مسوولیتی چقدر پاسخگو بودند که باعث عصبانی مردم نشوند، بیان کرد: شخص رئیس جمهور به جای اینکه به این مسئله بپردازد که برخورد قاطع کند با کسانی که چنین حرفی زدند، بیاید به این مسئله بپردازد که چرا مردم چنین حرفی زده اند و با آن تصمیمات غلط برخورد قاطع کند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه ادامه داد: تصمیمات غلطی در نهاد ریاست جمهوری و یا زیر مجموعه بوده است که مردم را عصبانی کرده است، لذا رئیس جمهور ببیند که چقدر سابقه داشته که مردم اینقدر عصبانی شوند آن هم قشری که واقعا ناراحت هستند و دلشان برای نظام می سوزد، البته نباید آن روزهایی که عده ای به قصد خرابکاری در خیابان آشوب کردند و شعار دادند که سوء استفاده از وضعیت ایجاد شده موجود بود را فراموش کنیم اما در اینجا ناراحتی مردم از نارضایتی بوده است که بهتر است با ریشه های این نارضایتی ها که اگر در تصمیم و عملکرد هست برخورد کنیم نه با اصل این موضوع که اعتراض به حق بوده است.

وی با بیان اینکه مردم مسوول را انتخاب کرده اند که از آن جواب و نتیجه بخواهند، یادآور شد: من نمی‌گویم الفاظی به‌کاربرده شود که سیستم هم پذیرا نیست و برخی مطالب را هم نباید بگویند، اما اگر شد هم نحوه برخورد این نیست که بگوییم برخورد سخت قضایی شود.

رحیمی با اشاره به روایتی که یک اعرابی به امام حسن(ع) دشنام داد، امام حسن(ع) بعد از پایان دشنام به سوی او رفت و گفت چرا دشنام می‌دهی، آیا جای خواب نداری، آیا غذا نداری، آیا لباس میخوای و.... یک برخورد رئوفانه‌ای داشت که آن اعرابی را جذب خود کرد لذا اکنون حسن روحانی رئیس جمهور ایران باید رفتار امام حسنی داشته باشد و از کسانی که دشنام داده‌اند بگوید کجای کار من اشتباه بوده است؟! که اگر میشود اصلاح کند یا پاسخ منطقی بدهد.

نماینده منتخب سروستان، کوار و خرامه یکی از ویژگی های خود در برابر دشنام مردم نسبت به خود گفت: دربرابر دشنام سکوت می‌کنم، زیرا در این شرایط سکوت بهترین وضعیت است که بتوانیم بعد از آرامش جواب منطقی بدهیم زیرا کسی که مسوول شد باید در برابر منتقدین جواب منطقی بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار