رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بخش خصوصی داخلی به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه تولید صفحات خورشیدی در این استان ورود خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 15 February 2021

 

رامین صادقی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان اردبیل افزود: انرژی خورشیدی در بین تمام انرژی‌های تجدیدپذیر، پایدارترین منبع انرژی در جهان است و استان اردبیل نیز ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای چنین طرحی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انرژی خورشیدی به فناوری پیشرفته و پرهزینه برای استفاده در مسکن نیاز ندارد و رشد اقتصاد کشور ضامن استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت‌های فسیلی در بخش صنعت و ساختمان است، اهمیت حمایت از آن را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب کمک به تحقق هدف‌های توسعه اقتصادی، زیست محیطی و حفظ انرژی‌های تجدیدناپذیر رو به پایان است.

وی همچنین گفت: استفاده از انرژی‌های نو بویژه انرژی خورشیدی می‌تواند به کاهش وابستگی به منابع فسیلی، انتشار گازهای آلاینده از بخش‌های تولید، مصرف منابع انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر شود که تاثیر اساسی بر بالا رفتن دمای کره زمین دارد.

در حال حاضر افزون بر یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی در قالب ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار