استانداری تهران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: طرح‌های نیمه تمام استان تهران با اولویت‌بندی پیشرفت فیزیکی، تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 15 February 2021

 

عبدالرضا چراغعلی روز دوشنبه در جریان افتتاح ۵ طرح عمرانی شهری قرچک گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان تهران به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با فازبندی پروژه‌های موجود، بخش قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: یکی از این طرح‌ها، کمربندی جنوبی قرچک است که به عنوان یکی از طرح‌های اثربخش در خدمت رسانی به مردم، تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.
وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری‌های مؤثر مدیریت شهری توسعه شهرها را سرعت می‌بخشد افزود: در اجرای طرح‌های عمرانی و شهری، باید به شاخص‌های علمی و فنی استاندارد و آینده‌نگری توجه داشت، مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مؤثر توسعه شهرها را سرعت می‌بخشد.
چراغعلی افزود: مجموعه مدیریت شهری باید به منظور دستیابی به افق چشم‌انداز و با توجه به جمعیت فزاینده و مهاجرپذیری استان توان فکری و انسانی خود را برای ایجاد شهری برنامه‌پذیر، خلاق و پایدار به کار بندد.
وی تأکید کرد: به دنبال گسترش شهرنشینی و تغییر کالبدی، ساختار اجتماعی، سیستم اقتصادی و ... در شهرها، توجه به راهبردهای سودمند برای بهینه‌سازی زندگی شهروندان ضروری است و به منظور تحقق این مهم ، طرح‌های جامع شهری به کمک شهرداری‌ها آمده تا روند توسعه را بهتر هدایت کنند.
در این مراسم ۵ طرح‌ شهری شامل ،شامل کمربندی جنوبی(فاز نهایی)، سرای محله خبرنگار ، سرای محله شهدای مدافع حرم ، پارک اقوام و پارک ترافیک است که با اعتباری بالغ بر ۲۲۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار