استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با همکاری سازمان حج و زیارت و در صورت وجود زائر، اعزام این زائران به حج و عتبات عالیات به صورت مستقیم انجام می شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 15 February 2021

 

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کلانتری در این دیدار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان خاص و دارای ویژگی های فوق العاده ای است، اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت های این استان ناشناخته مانده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان دارای یک درصد جمعیت و یک درصد وسعت کشور است، اظهار داشت: ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد منابع آبی کشور در این استان تامین می شود، بیان کرد: در بخش جنگل ها و مراتع نیز ۸ درصد جنگل‌ های کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کلانتری، کهگیلویه و بویراحمد را قطب گیاهان دارویی در کشور دانست و گفت: ۹۰ درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

نماینده عالی دولت در استان، کهگیلویه و بویراحمد را قطب گردشگری کشور دانست و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین چهار فصل ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد مردم این استان شیعه هستند، عنوان کرد:  این استان نسبت به جمعیت بیش ترین حضور در جنگ تحمیلی و بیش ترین تعداد شهید در کشور را داراست.

وی ابراز کرد: رژیم منحوس پهلوی دوبار چندین نقطه از این استان را بمباران کرده و این مردم با غیرت پای نظام و آرمان های انقلاب ایستاده اند.

کلانتری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد پیش از انقلاب رشد مطلوبی نداشته است، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب شاهد پیشرفتهای محسوسی در این استان هستیم به عنوان نمونه در حوزه مسکن در دولت تدبیر و امید یک و نیم برابر ۳۵ سال گذشته رشد داشته ایم.

استاندار با اشاره به اینکه این استان پیش از انقلاب یک کیلومتر آسفالت نداشت، افزود: از سال ۹۲ تاکنون در زمینه بزرگراه ها میزان بزرگراه ها از ۵۰ کیلومتر به ۴۲۰ کیلومتر رسیده و بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

کلانتری به تحریم های ظالمانه دشمن اشاره کرد و گفت: درست است که در برخی از جاها بسیار کار شده اما نیازهای مردم استان بیش از این موارد است.

وی با بیان اینکه مردم استان به خاطر صبغه دینی و مذهبی و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت استقبال خوبی از سفرهای زیارتی دارند، عنوان کرد: انتظار می رود استان در بحث اعزام زائران مستقل باشد.

کلانتری بیان کرد: امید است در آینده پرواز مستقیم از نجف و حج از سوی استان انجام شود.

وی تاکید کرد: ما جهت رفاه حال شهروندان و تسهیل امور زیارت مردم استان، برای هرگونه همکاری با سازمان حج و زیارت اعلام آمادگی می کنیم.

حجاج استان به صورت مستقیم به عربستان اعزام می شوند

رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز در این دیدار از تلاشها و پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و گفت: قدم های خوبی در استان در بخشهای مختلف برداشته شده و ما آمادگی داریم در بخش اعزام زائران به صورت ویژه این استان را لحاظ کنیم.

علیرضا رشیدیان با تاکید بر اینکه ما خواستار اعزام مستقیم زائران از استان مبدا به مقصد هستیم، افزود: سازمان هواپیمایی کشور باید در این راستا ما را همراهی کند و گامهایی نیز برداشته شده است.

رشیدیان، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری سال گذشته رکورد بی نظیری داشته و کل سفرهای حجاج کشور با کمترین تاخیر و گاهاً با تعجیل به مرکز اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹ پایگاه در کشور داشتیم، بیان کرد: قول مساعد می دهیم در صورت وجود زائر زمینه پرواز مستقیم از این استان را فراهم کنیم.

وی تعداد کارگزارن حج در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۱۰ نفر برشمرد و گفت: این افراد به عنوان بازوی توانمند در مدیریت بحران می تواند همراه دولت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار