برای نخستین بار در کشور؛
 پایگاه اطلاع رسانی «نخستین بنیاد خیرین واکسن و فرآورده های زیستی» کشور توسط موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در استان البرز راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 16 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» پایگاه اطلاع رسانی بنیاد نیکوکاری واکسن و فرآورده های زیستی، در بخش های مختلف شامل آشنایی با بنیاد، واکسن و واکسیناسیون، معرفی هیئت موسس، روش های کمک و آخرین اخبار، با زیرمجموعه های گوناگون، طراحی و اطلاعاتی جامع درباره پیشینه واکسن و واکسیناسیون در ایران و جهان و چهره های ماندگار و اثرگذار کشورمان در این صنعت ارایه شده است.

سایت بنیاد خیرین واکسن و فرآورده های زیستی در معرفی خود آورده است:

«هیئت موسس این بنیاد با هدف حمایت از صنعت استراتژیک تولید فرآورده های زیستی سالم برای کشور بیش از یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده است.

این بنیاد به جهت تسهیل جذب مشارکت خیرین کشورمان با استفاده از بستر امن و قابل بازرسی و تحت نظر سازمان های نظارتی، نخستین مرکز نیکوکاری واکسن با نام اختصاصی مرکز نیکوکاری خیرین واکسن کشور را با هدف جذب حمایت برای توسعه این صنعت بسیار مهم و استراتژیک تاسیس کرده است.

این مجموعه از برخی متخصصین و چهره های ماندگار حوزه تولید واکسن و فرآورده های زیستی تشکیل شده و با اتکا به سابقه صد ساله این صنعت در ایران امید دارد به بهبود و ارتقای سلامت جامعه از طریق توسعه پیشگیری از بیماری ها خدمتی شایان کند.»

همچنین در صفحه اصلی این پایگاه نیکوکاری درباره اهمیت یک قطره واکسن آمده است:

«یک خاطره مشترک بین تمام ایرانیان، طعم شیرین زندگی همراه با سلامت بعد از چشیدن قطره تلخ فلج اطفال است که شیرینی یک عمر سلامتی و سال ها ریشه کنی بیماری در ایران را به ارمغان آورده است.

نسل ما و پدران و پدر بزرگان ما از ۱۰۰ سال پیش تاکنون با استفاده از واکسن های ایرانی از بیماری های کشنده ای مثل فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون و سل نجات پیدا کرده اند.

آیا می دانید که کشورهای همسایه ما به دلیل نداشتن صنعت واکسن همچنان درگیر این بیماری ها می باشند؟ برای مثال کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، امارات و دیگر کشورهای منطقه کانون بیماری فلج اطفال هستند.

آیا می دانید خود شما در زمان نوزادی هفت واکسن اجباری ایرانی ساخت “موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی” و” پاستور ایران” را دریافت کرده اید؟ صنعتی که در کودکی شما را از بیماری های مهلک نجات داده امروز برای مقابله با حملات بیماری های ویروسی کشنده جدید، به کمک همه مردم ایران نیاز دارد.»

این سایت به آدرس WWW.fvaccine.com  در دسترس همگان قرار دارد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تاکنون در کرج مشغول تولید واکسن هاو سرم های درمانی انسانی و دام و طیور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار