مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۲۰ نفر از زندانیان استان در ۷۱ کارگاه تولید و خدماتی مشغول فعالیت می باشند.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 18 February 2021

عزیز الله سیفی در جلسه طرح پایش زندانیان با محوریت محکومان مالی و مهریه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و همچنین سند تحول قوه قضائیه در خصوص اهتمام به بحث اشتغال زندانیان گفت: بنیاد تعاون زندانیان استان به جد در این حوزه ورود و تاکنون توانسته اقدامات خوبی را در راستای اشتغال زندانیان انجام دهد.

وی تصریح کرد: کار اقتصادی در بنیاد تعاون بدون پیوست اشتغال مددجو توجیهی ندارد که این امر نشان از اهمیت اشتغال مددجویان در زندان دارد.

سیفی به انعقاد قرارداد اشتغال بین 71 کارگاه با بنیاد تعاون زندانیان استان اشاره کرد و افزود: ماحصل این قراردادها اشتغال 420 نفر از مددجویان زندانی استان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان یزد 48 کارگاه، اردکان 18 کارگاه و ابرکوه 1 کارگاه با این بنیاد قرارداد همکاری دارند و 4  گارکاه نیز ویژه اشتغال بانوان است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان یزد اظهار داشت: از مجموع زندانیان شاغل زندان‌های استان 265 نفر به بیرون از زندان اعزام و مابقی در داخل کارگاه‌های بنیاد مشغول فعالیت می‌باشند.

وی در خصوص درآمد زندانیان شاغل گفت: براساس توان و زمان هر زندانی از 500 هزار تا 3 میلیون تومان در ماه درآمد دارد که با نظر قاضی به سه شکل واریز به حساب دادگستری، واریز به حساب خانواده و واریز به حساب خود فرد این مبلغ پرداخت می شود.

وی با تقدیر از حمایت صنایع استان از اشتغال زندانیان گفت: در حال حاضر تقاضای 500 نفر نیرو از سوی کارگاه های تولید وجود دارد که امکان تامین آن برای این بنیاد مقدور نیست.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان یزد با بیان اینکه طبق قانون این بنیاد تنها می تواد از ظرفیت  زندانیان زندان باز استفاده کند ابراز امیداواری کرد: در آینده نزدیک با ایجاد کارگاه اشتغال در زندان مرکزی به توان آمار اشتغال زندانیان استان را افزایش داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار