وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه آزادراه غدیر (چرمشهر - آبیک) یکی بزرگترین پروژه‌های در حال اجرای کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 18 February 2021

هزینه‌کرد ۷ هزار میلیارد تومان برای ساخت آزادراه غدیر/ بهره‌مندی ۱۴ استان از آزادراه غدیر

به گزارش «تابناک البرز» محمد اسلامی در جریان بازدید از روند آماده‌سازی برای بهره برداری آزادراه غدیر (چرمشهر - آبیک) اظهار کرد: این آزادراه آماده بهره‌برداری و دسترسی‌ها مهیا شده است.

وی بیان کرد: نصب نیوجرسی و علائم و همچنین پاکسازی‌ها تکمیل شده است و ساختمان‌های جانبی در حال کار هستند و تا روز افتتاح تمام این موارد انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه آزادراه غدیر (چرمشهر - آبیک) یکی از پروژه‌های بزرگ دولت است، تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم مردم بتوانند از این اتوبان به راحتی تردد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش هزینه‌ای صورت‌گرفته برای این پروژه در حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که یکی از ابرپروژه‌های کشور در بخش زیرساخت حمل و نقل محسوب می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه این پروژه از این حیث دارای اهمیت است که در بسیاری از مسائل مبتلا به مردم مانند حذف آلاینده‌ها و کاهش وقت تلف شده مؤثر است، گفت: این آزادراه زمان سفر را در مسیر شرق و غرب و بالعکس یک ساعت و نیم کاهش می‌دهد و میزان سوختی که صرفه‌جویی می‌شود قابل توجه است.

وی با بیان اینکه موضوع مهم‌تری که اکنون ما در دست برنامه داریم این است که بتوانیم شبکه‌های آزادراهی را به یکدیگر متصل کنیم، گفت: با این کار به وسیله رینگ‌های چندلایه‌ای که برای ترافیک است، نگذاریم تداخل ترافیک عبوری و محلی موجب ازدحام شود و وقت مردم را تلف کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به همین منظور نه تنها استان‌های هم‌جوار بلکه ۱۴ استان دیگر از این مسیر به دلیل ارتباطات لجستیکی و سفرهای روزانه‌ای که رو به گسترش است، بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: به یاری خدا در شرایط تحریم‌ها و کرونا نگذاشتیم وقفه‌ای در اجرای این پروژه به وجود بیاید، البته ۴۰ روز تأخیر در افتتاح این پروژه به دلیل دسترسی نداشتن به سیمان آن هم به خاطر صرفه‌جویی در مصرف گاز به وجود آمد.

اسلامی تصریح کرد: راندمان این پروژه سالانه ۲۰ درصد بود که این امر یک رکورد در پروژه مهندسی زیرساخت کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد عملیات آماده‌سازی از بهره‌برداری پروژه آزادراه غدیر طی دو سال اخیر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این یکی از افتخارات است که ظرف مدت دو سال ۵۰ درصد از این پروژه را آماده کردیم در حالی که ۵۰ درصد قبلی طی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ به اتمام رسید.

وی متذکر شد: کشور در سال ۹۲ دارای ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه بود که در پایان این دولت به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رسید، بر این مبنا افزایش ۵۰ درصدی را محقق کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار