مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، گفت: در راستای اجرای رسالت‌های اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بقاع متبرکه و امامزادگان به کاهش بیکاری در جامعه کمک می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 18 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام علی دشتکی در خصوص اجرای طرح شمیم خدمت در استان البرز، اظهارداشت: با توجه به وضعیت فعلی که در کشور به واسطه جریان کرونا اتفاق افتاده و سبب بیکاری و مشکلات متعددی اقتصادی و معیشتی شده است، یکی از برنامه های اوقاف بر اساس وظیفه و اعلام مقام معظم رهبری که فرمودند که مواسات و همدلی ادامه دهید، فعالیت در این راستا با بهره گیر از ظرفیت‌های بقاع متبرکه، خیرین و گروه‌های جهادی است.

وی با بیان اینکه در استان کارهای خوب و ارزشمندی انجام شد و در کنار خدمت رسانی به آحاد مردم ایجاد شغل نیز انجام شد، افزود: از جمله کارهای صورت گرفته تولید ماسک در ابتدای شیوع بیماری کرونا بود که با کمک خیرین مراکز تولیدی راه‌اندازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه افراد فعال در این تولیدی‌ها برخی به صورت جهادی و برخی نیز به دلیل نیاز به اشتغال به عنوان یک شغل به اینکار مشغول شدند، بیان کرد: در کنار این موارد برخی از بقاع متبرکه که ظرفیت دارند کارگاه‌هایی را توسط خیرین و سرمایه گزاران تشکیل شد با این شرط که افراد بیکار و نیازمند را بکار گیرند.

دشتکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در چندین بقعه متبرک استان اینکار در حال انجام است و در برخی نیز تا پایان سال این کارگاه های تولیدی راه اندازی می‌شود.

وی با عنوان اینکه انجام این فعالیت‌ها سبب کمک به تولید داخلی و اشتغال شده و مرد از تولیدات داخلی بهره‌مند می‌شود، گفت: همچنین از دیگر فعالیت‌های اشتغال اوقاف و امور خیریه استان البرز ساخت سالن‌های ورزشی است که تعدادی افراد بیکار در این سالن‌ها نیز مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در مراکز افق امامزادگان استان البرز بیکاران در هر منطقه شناسایی می‌شوند، عنوان کرد: با ریشکن شدن بیماری کرونا شاهد افزایش دو برابری اشتغال نیروهای بیکار در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کنار این کارها فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز صورت گرفته است، افزود: یکی از آنها این است که در هر محله‌ای که بقعه‌ای در آن وجود دارد، بقاع به عنوان قطب فرهنگی آن محله تبدیل شود، افراد نیازها و آسیب‌ها در هر محله توسط این بقعه شناسایی و بر اساس نیاز منطقه خدمات ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار