ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به دهه فجر، رزمایش نیرو های مسلح در منطقه، کرونا و مطالبات مردمی، خودسازی در ایام مبارک ماه رجب، موضع ایران در برجام و معضلات در شهرستان‌های خود پرداختند.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به دهه فجر، رزمایش نیرو های مسلح در منطقه، کرونا و مطالبات مردمی، خودسازی در ایام مبارک ماه رجب، موضع ایران در برجام و معضلات در شهرستان‌های خود پرداختند.

دشمنان ‌از قدرت آتش سپاه عبرت بگیرند

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن تبریک ماه رجب ،فرا رسیدن میلاد باسعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) را تبریک گفت.

آقائی افزود: ولایت امیر مؤمنان حضرت علی(ع) به این معناست که در سیره اخلاق عملی و رفتاری از ایشان پیروی کنیم.

خطیب جمعه مرودشت با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در حوزه اجتماعی نیز نسبت به اهل ایمان تواضع و ایثار داشتند، بیان داشت: امیرمؤمنان(ع) در برابر مشکلات و سختی‌ها صبر زیادی داشتند و حمایت از مظلومان از دغدغه‌های ایشان بود که ما باید امروزه این ویژگی‌های خوب و رفتار والا را الگوی خویش قرار دهیم.

آقائی با بیان اینکه امام علی (ع) پدر افضل امت اسلامی می باشد،تأکید کرد: ویژگی‌ها و شخصیت حضرت علی(ع) باید توسط علما و بزرگان بیان شودوبه عنوان الگویی مناسب در بین مردم ومسئولان در جامعه نهادینه شود.

آقائی در ادامه به موضوع آزمون بزرگ این روزهای رئیس جمهور آمریکا با توجه به ضرب الاجلی که ایران اسلامی بعد از آن همه بدعهدی ونافرمانی وکارشکنی از سوی آمریکایی ها در عمل به برجام مشاهده شد،اشاره نمود و اظهار داشت: اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی برای گام بلند رسیدن به انرژی هسته ای وتعیین ضرب الاجل به آمریکا برای برداشتن کامل تحریم ها یک اقدام پسندیده ای بود که قابل ستایش می باشد.

آقائی با بیان اینکه بایدن در بوته آزمایش برجام قرار گرفته است،اظهار داشت: فرصت کمی تا ضرب الاجل مجلس ایران برای لغو تحریم ها از سوی آمریکا باقی مانده است. طبق این مصوبه که به تصویب شورای نگهبان رسیده و به قانون تبدیل شده، در صورت برداشته نشدن تحریم های مالی، بانکی و نفتی آمریکا، دولت موظف خواهد بود سالانه ۱۲ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد ذخیره کند. علاوه بر آن بازرسان آژانس بین المللی اتمی (نه همه آنها) اخراج شده و ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه این صلابت کردار وگفتارتوام با وحدت مسئولان در این زمینه نتیجه خواهد داد،بیان کرد:استحکام وصلابتی که در بین مسئولان وجود دارد باعث خواهد شد تا رئیس جمهور آمریکا در موضوع بازگشت به برجام در انتخاب خود دقت بیشتری بکار گیردزیرا می داند که موضع جمهوری اسلامی در این زمینه مستحکم خواهد بود وذره ای عقب نشینی نخواهند کردواز مسئولان تقاضا داشت که خدای نکرده فریب بازی با کلمات دشمنان را در این زمینه نخورندوبرای احقاق حقوق ومطالبات آنان ذره ای از موضع خود عقب نشینی نکنند.

امام جمعه مرودشت درادامه به رزمایش ترکیبی پیامبر اعظم 16 که توسط غیور مردان نیروی زمینی سپاه برگزار گردید اشاره نمود و افزود:این رزمایش باعث گردید تا سپاه به عنوان شگفتی ساز ترین نیروهای مردمی در جهان شناخته شودودر عمل برگ زرین دیگری از افتخارات نهاد مقدس سپاه به دنیا معرفی گردید.

وی با بیان اینکه ‌نفس "اقتدار، دفاع، ایستادگی و تهاجم" علیه دشمن در بین نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه پاسداران کاملا زنده است، ادامه داد: دشمنان باید از قدرت آتشی که در این رزمایش به دست فرزندان ایران اسلامی ساخته شده است عبرت بگیرند.

آقائی با بیان اینکه شیربچه های انقلابی سپاه درتمامی حوزه ها وبه خصوص در حوزه صنعت دفاعی به حدی رسیده اند که دنیا از کار آنان متحیر مانده است،خاطرنشان ساخت: پاسداران امروز استوار و مقاوم راه شهیدان دفاع مقدس، مدافعان وطن و شهدای مدافع حرم را ادامه می‌دهند و برای دفاع از استقلال شرف عزت امنیت و تمامیت ارضی کشور لحظه‌ای غفلت و درنگ نخواهد کردوبا دستاوردهای خود در تمامی حوزه ها باعث متحیر شدن دنیا گردیده اند.

خطب جمعه مرودشت در ادامه به طرح ۱۴۶۵ اشاره کرد و توضیح داد: اولین طرح استانی با عنوان رزمایش ۱۴۶۵ با محوریت ائمه جمعه شهرستان ها روز چهارشنبه ۶ اسفند ماه، ساعت ۱۰ صبح در سراسر استان برگزار خواهد شد.

آقائی افزود: دراین طرح که به دلیل تقارن با هزار و چهارصد و شصت و پنجمین ولادت با سعادت امام علی (ع) می باشد،بسته های معیشتی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع تامین کودشیمیایی که این روزه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان می باشدپرداخت وافزود:با پیگیری های صورت گرفته در هفته آتی مقدار قابل توجهی از کودهای شیمیایی خریداری شده به مقصد شهرستان حمل ودر بین کشاورزان توزیع خواهد گردید.

 

**************************************************************

شهروندان و مسئولین کازرون مراقب تبدیل اراضی کشاورزی به باغ شهری باشند

حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: امیدوارم بهترین ماه رجب عمر ما و بهترین دعای مستحاب را خداوند در این ماه نصیب همگان بفرماید. جشن با شکوه بهمن نماد اقتدار و نماد سرافرازی ملت ایران به نمایش درامد، حرکت خودروهایی در خیابان ها در شرایط رعایت بیماری کرونا الحمدلله یک جلوه ای از حضور مردم را در این عرصه رقم زد. انسان یاد روزهای اول انقلاب می افتاد که همه خودروها پرچم حمل میکردند و به این وسیله خوشحالی خودشان را ابراز میکردند.

22 بهمن امسال ما یک جلوه ای از آن حرکت خیابانی مردم اوایل انقلاب بود، خداروشکرگزار هستیم که مردم پای کار انقلاب هستند و در همه کارها در کنار مسئولین گوش به فرمان رهبر عزیزمان ان شاالله شاهد اقتدار جمهوری اسلامی خواهیم بود که وعده خداوند است و این وعده الهی ان شاالله محقق خواهد شد.

وی سفر رئیس قوه قضائیه به عراق را مورد اشاره قرار داد واضافه کرد: تعجب همگان را در عرصه بین المللی برانگیخت وسریعا مقایسه کردند با سفر ترامپ به عراق وقتی ترامپ میخواست برود به عراق و در پایگاه نظامی خودش و بین نیروهای خودش بنشیند، اولین حرفی که زد حرف از ترس و وحشت بود. اینجا یک مقام عالی رتبه با استقبال بی نظیر مردم عراق با شعار های معنا دار وارد بغداد شدند از همه اماکن و شخصیت ها دیدن کردند.

صباحی با بیان اینکه در حالی که قرار بود که با شهادت سردار سلیمانی نفود ایران در منطقه کم شود، اظهار داشت: به بهانه تروریست میخواستن با نبودن یک سردار ما که از حزب الله تا سوریه و عراق را متحد کرده بود نفوذ ایران را در منطقه کم کنند اما امروز عراق یک سره صدا میزند که نیروهای امریکایی باید خارج بشوند و اینچنین از یک مسئول نظام جمهوری اسلامی استقبال کردند.

خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: این در عرصه بین المللی عمق نفوذ ایران در منطقه را نشان میدهد در جایی که خون شهید سلیمانی وشهید ابو مهدی به هم آمیخته شده، اتحاد مردم ایران و عراق روزبروز بیشتر می‌شود. در بین همسایگانمان ما بیشترین تجارت را با کشور عراق داریم و ان شاالله شاهد باشیم که روز به روز مردم شیعه و رنج کشیده از دست استکبار بیش از پیش به هم بپیوندند.

وی با بیان اینکه در همین موقع مجلس سنا هم اعلام کرد که محاکمه ترامپ به جزم تحریک برای شورش به زودی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: ان شاالله اینها زمینه فروپاشی این نظام فرعونی است که تاریخ همیشه اینچنین بوده است و فرعون ها از بین رفته اند حضرت ابراهیم ها و موسی ها ماندگار شدند همه جا ندای الله اکبر و توحید پیچیده است و این بیان خداوند است که انها کف روی آب هستند و ریشه ای ندارند و به زودی از بین خواهند رفت.

صباحی با هشدار در خصوص تبدیل زمین های مرغوب کشاورزی و باغات به ویلای شخصی اظهار داشت: الحمدلله این معضل در کازرون کم است اما در کشور روند افزایشی دارد که باغ مرغوب کشاورزی را دارند قواره بندی میکنند و به عنوان ویلای شخصی در اختیار بعضی افراد قرار می‌گیرد و از چرخه اقتصادی و اشتغال زایی خارج میشود.

وی افزود: نگاه کنید جوان های عزیز اراضی کشاورزی ما دارد محدود میشود به یک قطعه های هزارمتری و چند هزار متری که دیوار دورش میکشند و خانه میزنند و یک سانتیمتر خاک که هشت صد سال طول میکشد تا تولید شود از چرخه تولید خارج و تبدیل به یک تفریگاه می‌شود.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان سخنان خود گفت: ان شاالله ما با حمایت از مسولین اجازه ندهیم که این اتفاق برای ما بیفتد شما هر طرف کازرون که بروید باغ ها تبدیل شده به باغ شهری اگر همه اینها ثمری بود چقد بهره وری اقتصادی داشت.

 

*******************************************************************

در ایام ماه مبارک رجب، به دنبال خودسازی و تبیین سیره اهل البیت (ع) باشیم

محمدجواد درویشی امام جمعه بیضاء با بیان اینکه عبادت وبندگی خدا عین تقواست نماز وعبادات که درمکان های خاص ذکرشده است، جایگاه دیگری دارد؛ زمان ومکان نیز درعبادات وبندگی کردن خدا بی تاثیر نیست لذا شناخت زمان ومکان برای عبادات مهم است.

وی با اشاره غنیمت شمردن ماه مبارک رجب، اظهار داشت: به درک لحظات استجابت دعا لازم است؛ کارعبادت وزمان شناسی برای خدا باشد و باید از فرصت سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان استفاده کرد.

درویشی در خطبه دوم وظیفه شیعیان را حرکت و پیمودن در راه اهل البیت (ع) دانست و گفت: باید در ایام میلاد امام علی (ع) درجهت خودسازی، تبیین سیره امامین در زندگی، جذب محبت امیرالمؤمنین و سعادت دنیاوآخرت تلاش کرد لذا همه اسلامی وتابع دستورات اسلام باشیم.

خطیب نماز جمعه بیضا تصریح کرد: تبعیت وپیروی کردن امرلازم وضروری هست؛ مسئله اعتکاف باید موردتوجه قرارگیرد؛درهریک از این سه روز نماز جعفرطیار خوانده شود.

 

*************************************************************

حجت الاسلام حسین نژادیان امام جمعه شهر صدرا ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: امام جواد (ع) ۷ سال امامت کردند و عمده دوران امامتشان (۱۵سال) یعنی ۸۸٪، مصادف با حکومت عباسی بود. مأمون در بین طواغیت عصر انسان ۲۵۰ ساله (دوران امامت یازده امام)، سیستماتیک ترین جریان دشمنی با جریان امامت و ولایت بود.

مأمون ۲۰ سال حکومت کرد که ۱۵ سال آن در دوره امامت امام جواد (ع) قرار گرفت. مأمون امام رضا (ع) را در اوائل سال ۲۰۳ ه.ق به شهادت رساندچراکه مأمون بسیار مکّار بود به طوریکه آشکارا مذهب خود را معلوم نکرد.

امام جواد (ع) با آن سن کم یک تنه در مقابل مأمون و علمای درباریش ایستاد و با صلابت در برابر انحراف ها، کجروی ها، توهین ها و مکر و حیله ها، از حقانیت دین و مذهب تشیع دفاع نمود. مأمون به شدت به بحث اختلافی بین اشاعره و معتزله که همان مخلوق بودن یا نبودن قرآن بود، دامن زد. و به طور رسمی نظریه مخلوق بودن قرآن را که نظر معتزله بود، اعلام کرد و با مخالفان به شدت برخورد نمود.

مأمون، احمد بن حنبل را که معتقد بر قدیم بودن قرآن بود، دستور داد او را تازیانه بزنند. احمد بن نصر خزاعی را به قتل رساند، یوسف بن یحیی بُرَیطی، شاگرد شافعی را دستور شکنجه داد تا در زندان مصر در گذشت.

وی درباره درس بزرگ امام جواد (ع) به تمامی شیعیان یادآور شد: آن حضرت به همه ما آموخت که در هنگامی که در مقابل قدرت های منافق و ریاکار قرار می گیریم، باید تلاش و همت کنیم، هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت های اهریمنی برانگیزیم، اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند، کار آسانتر است.

حسین نژادیان تصریح کرد: مبارزه فرهنگی امام جواد (ع)، مبارزه ای از جنس تبیینی، روشنگرانه، بصیرت آور، رشد فهم عمومی و آگاهی حداکثری جامعه، تزریق باور و عزم تحول اجتماعی بود؛ نمونه ای بارز از به ثمر نشستن این نوع مبارزه فرهنگی، انقلاب اسلامی ایران است.

 

*********************************************************

حجت الاسلام حسینی بوشهری امام جمعه رستم و مصیری درخطبه های این هفته نمازجمعه سخانان تصویری رهبر انقلاب با مردم آذربایجان را مورد اشاره قرار داد بیان کرد: رهبری در این دیدار گفتند: مردم مابین نظام انقلابی وامت وامام و نظام دیوان سالاری تفکیک قائل اند.هرچندممکن است انتقادات بسیاری ازدستگاه ها،ادارات و...داشته باشنداما هنگامی که پای نظام ودین وانقلاب به میان می آید،مردم ما درصحنه حاضر هستند.

وی تصریح کرد: هرچند ممکن است نسبت به بسیاری ازمسئولین،انتقادداشته باشندامانظامشان راباهیچ چیزعوض نمی‎‌کنند. دشمنان ماخیال میکنند اگرمردم انتقاداتی‌دارند،دیگر این نظام را نمی خواهند. درحالی که این اشتباه آنان است ومردم مابه هیچ وجه دست ازاین انقلاب ونظام بر نخواهند داشت.

حسینی با بیان اینکه یکی‌از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که باوجود گذشت چهل سال ازاین انقلاب، اماشعارها و آرمان ها هنوز زنده است، اظهار داشت: لیکن یکی ازخطراتی که انقلاب ماومسئولان ماراتهدیدمیکند،حرکت به سمت اشرافی گری است؛ اگر به جای آنکه توجه به طبقات ضعیف وجودداشته باشد،رویکرد ما به سمت اشرافی گری باشد، این انقلاب درخطرخواهد افتاد.

به گفته خطیب نماز جمعه رستم و مصیری، خطر جدی دیگری که برای این انقلاب وجود دارد این است که مسئولانی دراین انقلاب قرار بگیرند که از انقلابی که کردندپشیمان باشندوبه انقلابی بودن افتخار نکنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروزه یکی ازاولویت های ماهمانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این است که مدیریت های جهادی جای مدیریت های دیوان سالاری و فرسوده رابگیرد، مدیریت جهادی شبانه روزدرپی حل مشکلات مردم بودن است.

 

برچسب ها: خطبه ، ائمه جمعه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار