رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري اعضاي يك باند كلاهبرداري كه با ترفندي خاص و سوء استفاده از غفلت افراد در هنگام كار با دستگاه هاي خودپرداز از حساب آنان برداشت مي كردند، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 20 February 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ كارآگاه "كاميار چهري" افزود:‌ با اعلام گزارشي هايي به پليس آگاهي استان مبني بر كلاهبرداري از سوي افرادي به بهانه انجام كار بانكي در مقابل دستگاه هاي خودپرداز در شهر اراك، بررسي موضوع به صورت تخصصي در دستور كار اداره مبارزه با جعل وكلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.
وي یادآورشد: در تحقيقات انجام شده از شاكيان پرونده مشخص شد كه زماني كه آنها در حال استفاده از دستگاه خودپرداز غيرنقدي بانك بوده اند،‌ دو جوان كه در محل حضور داشتند،‌ با بيان نقص فني دستگاه خودپرداز غيرنقدي، وي را به خودپرداز كناري هدايت كرده و از غفلت كاربر در ثبت اتمام عمليات در دستگاه خودپرداز سوء استفاده كرده و مبالغي از حساب آنان برداشت كرده اند.
رئيس پليس آگاهي استان مركزي ادامه داد:‌ با آغاز تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس در رسيدگي به اين موضوع، زماني كه اين دو جوان در مقابل خودپرداز يكي از شعب بانكي در حال برنامه ريزي مورد ديگري از كلاهبرداري بودند، شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
سرهنگ چهري افزود:‌ با دلالت اين افراد به يگان انتظامي و با مواجهه حضور شاكيان پرونده و با توجه به اسناد ومدارك به دست آمده،‌ دو جوان دستگير شده به چهار فقره كلاهبرداري و برداشت ۵۰۰ ميليون ريال از حساب بانكي افراد به اين روش اعتراف كردند.
وي اضافه كرد:‌ دو متهم اين پرونده كه داراي سوابق متعدد كيفري استفاده از چك هاي تقلبي، سرقت،‌حمل مواد مخدر و ديگر جرايم هستند، با تكميل تحقيقات پليس به مرجع قضائي معرفي و سپس روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار