مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: با جذب حدود ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسیون موفق به کسب رتبه اول جذب اعتبارات در استان البرز شده ایم.
کد خبر: ۹۴۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 21 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» اسماعیل صارمی گفت: برای تامین امنیت غذایی مردم چند سالی است به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش تولید در واحد سطح رو آورده ایم، چون عملکرد این نوع کشت بطور میانگین هشت برابر کشت‌های مرسوم است.

صارمی گفت: در مسیر توسعه، اولین گام حفاظت از بستر تولید است که لزوم حفظ کاربری کشاورزی اراضی را می‌طلبد به همین سبب امروزه بخش کشاورزی در حوزه حفاظت خاک بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه ویژه است که بدون حمایت همه جانبه دسترسی به آن آسان نخواهد بود.

او افزود: در سال ۹۹ در راستای حفظ کاربری اراضی تعداد ۱۶۵۶ مورد قلع و قمع بنا (به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰) و اجرای احکام جمعا در سطح ۲۱۰۹۹۹۲ متر مربع داشته ایم. ما به فکر تامین امنیت غذایی شهروندان هستیم و این در شرایطی است که شهروندان به این مقوله مهم امعان نظر ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه به افتتاح ۸ طرح عمرانی و تولیدی در دهه مبارک فجر در شهرستان کرج اشاره کرد که شامل ۳ طرح در حوزه فنی زیربنایی شامل فاز اول و دوم طرح انتقال آب کشاورزی محمدشهر، بهسازی نهر عمومی روستا‌های ارنگه، جوراب و ابهرک، ۲ طرح توسعه گلخانه، یک پروژه در حوزه صنایع، دو طرح در حوزه دام شامل تولید جنین منجمد و تصفیه خانه پساب شیردوش گاوداری است که جمعا با ۲۷۲۷۵۳ میلیون ریال اعتبار موجبات اشتغال زایی برای ۳۱۰ نفر را فراهم کرده اند.

صارمی گفت:  امسال ۳۰۰۰۰ مترمربع بر مساحت گلخانه‌های شهرستان افزوده شد تا به طور میانگین در طول سال شاهد تولید ۵۵۴۵۳۷۰۰ گلدان و گل شاخه بریده، ۱۲۰ میلیون نشا و ۷۲۰۰ تن سبزی و صیفی باشیم و همچنین شهرستان کرج با دارا بودن ۶ واحد تولیدی قارچ تامین ۱۲۵۱ تن محصول قارچ را بعهده دارد و در حوزه نهال هم با سطح ۵۰۵ هکتار، و تولید ۴ میلیون اصله در سال، تولیدکننده برتر استان است.

 او افزود: در حوزه‌های دیگر مانند دام و طیور، زنبورستان، تولیدات باغی و شیلات پیشرفت‌های بسزایی داشته ایم که در خبر‌های مختلف در طول سال به سمع شهروندان عزیز کرج رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار