فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه ای که املاک بلاصاحب را با جعل مدرک تصرف کرده و به فروش می رساندند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود:ارزش زمین های قولنامه شده از سوی اعضای این باند ۱۹۱میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بوده است.
وی یادآورشد: ماموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی گسترده از شگرد خاصی از جعل و کلاهبرداری توسط اعضای یک باند حرفه ای در سطح شهرستان اراک مطلع شدند.
وی اظهار داشت: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس و هماهنگی و تعامل سازنده دستگاه قضائی مشخص شد که اعضای این باند، املاک بلاصاحب و یا املاکی که مالکان آن ها فوت شده و یا به هر علت دلیل در دسترس نبودند را شناسایی کرده و با استفاده از مدارک جعلی و دست یابی به مدارک شناسایی مالکان و پلاک های ثبتی املاک، این املاک را با تهیه و تنظیم مبایعه نامه و قولنامه های صوری تصرف کرده و به فروش می رسانند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد:با بررسی های پلیس مشخص شد که اعضای این باند همچنین به منظور خودداری شاکیان از پیگیری قضائی، با همکاری چند نفر از اراذل و اوباش، آنها را تهدید کرده و از شکایت آنها به مراجع قضائی و انتظامی خودداری می کردند.
سردار مفخمی شهرستانی با بیان تلاش شبانه روزی ماموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در رسیدگی به این پرونده ها گفت: بلافاصله در آغاز تحقیقات پلیس چند نفر از افرادی که از سوی اعضای این باند متضرر شده بودند، شناسایی شدند و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی و جمع آوری اسناد و مدارک لازم، دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مرکزی مرکزی ادامه داد: با آغاز عملیات پلیس، ۵ نفر اعضای این باند و ۲نفر از اراذل و اوباشی که با آنان همکاری داشتند در عملیات هایی جداگانه در شهرستان اراک و استان تهران دستگیر شدند و بسیاری مدارک جعلی، قولنامه و مبایعه نامه های جعل شده و تعدادی سکه و کتاب قدیمی از مخفیگاه آنان کشف شد.
وی اضافه کرد: در بررسی مدارک به دست آمده در عملیات دستگیری این افراد، ۲۲ نفر شاکی شناسایی و ۶۴ قولنامه و مبایعه نامه خرید و فروش املاکی که به صورت صوری و جعلی بوده است به ارزش ۱۹۱میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از آنان کشف شده است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: تا کنون ۸ملک در شهرستان اراک و ۴ ملک در تهران که از سوی اعضای این باند تصرف شده بود ، مورد شناسایی قرار گرفته و ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس با هماهنگی مرجع قضائی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار