فرماندار اسکو گفت: اجازه شروع فاز ۵ سهند بدون ایجاد زیرساخت های ضروری شهری و تکمیل نواقص فازهای چهارگانه داده نخواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 23 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، بابک رضی منش با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و متوازن شهری و منسوخ شدن نگرش های تک بعدی، رشد گرا و مدیریت های تصادفی در دنیای امروز و جایگزینی این نگرش با توسعه معقول، اظهار داشت: اجازه شروع فاز ۵ در شهر جدید سهند را بدون ایجاد زیرساخت های ضروری شهری، تامین سرانه ها مورد نیاز، تامین منابع آبی پایدار، احداث مدول دوم تصفیه خانه و تکمیل نواقصات فازهای چهارگانه داده نخواهد شد.

 

فرماندار اسکو با بیان اینکه ۳۷ هزار مسکن مهر بدون برنامه ریزی و تدبیر برای زیرساخت های پایه به شهر جدید سهند تحمیل شد، افزود: صرفا ۲۶ درصد مساکن مهر سهند در دولت قبلی ساخته شد و قریب به ۷۴ درصد این مساکن در دولت تدبیر و امید احداث و به مردم تحویل داده شد.

 

رضی منش با بیان اینکه بیشترین توان و هزینه این دولت معطوف به احداث و تکمیل مساکن مهر سهند شد افزود: در این ۸ سال در کنار احداث و تکمیل مساکن مهر به اندازه تمام دولت های بعد از انقلاب برای ایجاد زیرساخت ها و احداث ساختمان های روبنایی و تکمیل سرانه های مورد نیاز این شهر تلاش شده بطوری مثال تعداد ۱۸ مدرسه ایجاد شده که از زمان ایجاد شهر جدید تا اسقرار دولت یازدهم ۱۲ مدرسه در شهر جدید سهند ایجاد شده بود.

 

فرماندار اسکو با بیان اینکه رویکرد غالب شهر جدید سهند باید افزایش کیفیت زندگی مردم، بهبود شرایط زیست محیطی، ایجاد رضایت در شهروندان و ارتقای زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی باشد افزود: شهرهای جدید اجتماعی برنامه ریزی شده است و متولیان ایجاد این شهرها باید بر اساس طرح جامع نسبت به ایجاد زیرساخت ها و خدمات پایه متناسب با افزایش جمعیت شهر اقدام نمایند.

 

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شهر سهند نیز گفت: طرح اقدام ملی مسکن به عنوان راهبرد و سیاست دولت در تامین مسکن مردم با هدف ایجاد جریان مستمر برای عرضه مسکن، اشتغال زایی و همچنین بهره‌مندی قشر متوسط جامعه از عرضه مسکن در سطح شهرهای شهرستان با جدیت اجرایی و مسئولان مکلف به همکاری هستند.

 

فرماندار اسکو اظهار داشت: شرکت عمران سهند و کلیه دستگاهای اجرایی مکلف هستند برنامه عملیاتی جهت ارتقای زیرساخت های لازم و تامین سرانه های مورد نیاز شهر جدید سهند را متناسب با افزایش جمعیت ناشی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را ارائه کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار