رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه بن-بروجن دارای تمام مجوزات لازم است، گفت: این پروژه جزو مصوبات دو دولت است و متوقف نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 23 February 2021

 

امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، اظهار داشت: پروژه بن-بروجن از معدود پروژه‌هایی است که در استان چهارمحال و بختیاری دارای تمام مجوزات لازم از جمله تخصیص، زیست محیطی و ... است.این پروژه برای آب شرب نیمی از مردم استان است و قطعا آب شرب قبل از صنعت و کشاورزی اولویت اول می‌باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب بن-بروجن جزو مصوبات دو دولت است و باید این پروژه در دولت فعلی پایان یابد و تلاش همه این است.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: یک قاضی در استان دیگر نمی‌تواند حکم توقف پروژه‌ای را در استان دیگری بدهد، خصوصا پروژه‌ای که برای آب شرب مردم با تمامی مجوزات قانونی می‌باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر قرار است پروژه‌ قانونی و آب شرب نیمی از مردم استان که از درون استان آب رسانی می‌شود، متوقف شود باید تمام پروژ‌ه‌های غیرقانونی و فاقد مجوزات لازم هم متوقف شود. پروژه اول، دوم و سوم تونل کوهرنگ، پروژه‌ گلاب و دیگر پروژه‌های غیرقانونی در استان چهارمحال و بختیاری باید متوقف شوند.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم آب در استان خود دارند و برای آبرسانی شرب همه مجوزهای را گرفتند و دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها هم بر آن تأکید دارند، نمی‌توان دستور به توقف پروژه قانونی داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مگر می‌شود پروژه قانونی متوقف شود و مردم شاهد اجرای پروژه‌های غیرقانونی و فاقد مجوزات لازم باشند، عدالت، قانون و مردم هرگز چنین اجازه‌ای نمی‌دهند‌.

وی با تأکید بر عدم انجام حرکت‌های نسنجیده و تحریک آمیز توسط مسئولان، گفت: مسئولان کشوری و استانی باید از حرکت‌های نسنجیده و حرکت‌هایی که ممکن است صبر مردم را پایین آورد خودداری کنند.پروژه‌ بن-بروجن یک پروژه قانونی است که همه از جمله دولت، مسئولین اجرایی، نمایندگان و مردم استان بر آن تأکید دارند.

جعفری بیان داشت: هرگز اجازه توقف چنین پروژه‌ای وجود ندارد و امید است مسئولین اجازه ندهند با حرکت‌های نسنجیده با احساسات مردم استان بازی شود. قابل ذکر است این پروژه در حال اجرا است و متوقف نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: مردم خویشتن‌دار باشند و باید از این حرکت‌های تحریک آمیز برخی مسئولان جلوگیری شود، این پروژه هرگز متوقف نخواهد شد و در همین دولت به پایان می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار