مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۳۳ اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 23 February 2021
به گزارش تابناک فارس: سیدروح الله حسینی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۲۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۱ هزار و ۱۵۷ مورد تست سریع کرونا انجام شده که از این تعداد 2 هزار و ۶۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد، ۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
مدیر روابط عمومی این دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۷۷۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین روزی، نخستین مورد مثبت در استان فارس شناسایی و اعلام شد، گفت: در ابتدا به نظر می رسید با اعمال محدودیت های دو سه هفته ای و گرم شدن هوا، دوران کرونا ویروس به سر برسد و روزهای سخت تمام شود، اما اکنون با گذشت یک سال از این بحران، نه تنها روزهای سخت به پایان نرسیده، بلکه بحران های جدید و گونه های جدید ویروس، مانند «کرونای انگلیسی» نیز افزوده شده است.
 
حسینی با بیان اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم، اما امید برای داشتن روزهای بهتر وجود دارد، تاکید کرد: برای اینکه روزهای بهتری پیش رو داشته باشیم، به دو عامل همدلی و همراهی عمومی و رعایت نکات بهداشتی نیاز داریم.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار