همایش فرهنگ و مدیریت جهادی و آئین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان یزد با حضور معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 24 February 2021

حجت الاسلام «روح الله شاهمرادیان» معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این همایش با بیان اینکه فرهنگ و مدیریت جهادی، خواستگاه توحیدی دارد و با تحقق آن به سمت تمدن حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: نگاه و بینش توحیدی باید در عرصه های مختلف ، کاربردی و عملیاتی شود و تنها راه پیشرفت و توسعه کشور و تمدن اسلامی ما همین است.

وی افزود: استکبار جهانی از رویکرد توحیدی تمدن ما وحشت دارد چون می داند اگر این فرهنگ توحیدی کاربردی شود همه تمدن ها را در خود جذب می کند و آنها از این می ترسند.

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مهمترین راه برون رفت از مشکلات و موانع اقتصادی، توجه و توسعه بخش کشاورزی است تصریح کرد: این مسیر و این حرکت نیز تنها با نگرش توحیدی تحقق می یابد که فرهنگ و مدیریت جهاد نماد عینی آن است .

حجت الاسلام «سید محمود موسوی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این همایش با اشاره به دورنمایی از فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه، گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه یک پیوست فرهنگی برای تمام تلاشها و فعالیت های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی است و این پیوست فرهنگی است که برای کارشناسان و کشاورزان ایجاد انگیزه می کند و موتور محرکه ای است که باعث توسعه و پیشرفت می شود .

«عباس حاجی حسینی» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه این همایش موفقیت های بخش کشاورزی استان را علی رغم محدودیت های طبیعی و اقلیمی نتیجه عملکرد مجموعه ای پرتلاش و زحمتکش از جمله کشاورزان و مدیران و کارشناسان دانست که در سازمان جهاد کشاورزی شکل گرفته است.

این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه همه فعالیتهای سازمان در سالهای اخیر از جمله توسعه گلخانه ها ، توسعه آبیاری نوین ، اصلاح نژاد دامها و غیره در راستای افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و سایر منابع بوده است ، چنانچه هم اکنون از ۱۸۰۰هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی استان ، ۵۰درصد آن تنها با مصرف ۵درصد آب در اختیار بخش کشاورزی تولید می‌شوند، تصریح کرد: اگر کشاورزان و تولیدکنندگان به سمت تولید محصولات دانش بنیان بروند می توانیم برای دو برابر جمعیت فعلی کشور به راحتی غذا تامین کنیم.

 در پایان این مراسم از ۳۷ نفر از نمونه های بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ که به علت شیوع بیماری کرونا مراسم تجلیل از آنها برگزار نشده بود، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار