رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مدیریت عرصه فرهنگی از واجبات حاکمیت اسلامی است، گفت: ذات حاکمیت اسلامی فرهنگی است و در حوزه فرهنگی حاکمیت باید طبق نقشه طراحی شده امور فرهنگی پیش برود.
کد خبر: ۹۴۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 24 February 2021

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد علی اکبری روز چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولان اصفهان با قدردانی از وجود همدلی و وحدت در این استان افزود: اهتمام جمعی برای صیانت از سلامت عمومی و حفظ دستاوردها در دوران کرونا و مهار آن در اصفهان ستودنی است.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی تمامی بخش‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد از این رو صیانت از فرهنگ عمومی باید در راس باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان به تمام معنا فرهنگی و یکی از فرهنگی‌ترین استان‌های کشور است همچنین نخبگی، اصالت و تیزهوشی جوانان از ظرفیت‌های عالی این استان است که باید نقشه مهندسی فرهنگی در اولویت قرار بگیرد.

علی اکبری با اشاره به اینکه بخشی از وظایف مسلم حاکمیت صیانت از فرهنگ عامه و دیده بانی است، خاطرنشان کرد: دشمن در حال طراحی و استفاده از ابزارهای جدید است تا ذهنیت عامه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی اظهار داشت: در این راستا فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی جزو حساس‌ترین حوزه‌هاست و باید صیانت از فرهنگ عمومی در اولویت کار قرار بگیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید برنامه سیاست و اعتلای فرهنگی جز اولویت‌ها قرار بگیرد موضوع مهندسی فرهنگی بدون نقشه کارایی ندارد و نیازمند نقشه فرهنگی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در استان اصفهان نقشه فرهنگی شناسایی و در اولویت قرار بگیرد.

علی اکبری گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از بهترین ابزارها بوده که باید از ظرفیت آن بهینه استفاده شود، همچنین اقتصاد فرهنگ مورد توجه جدی قرار گیرد.

 استاندار اصفهان گفت: وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی نیست و تاکنون سه مورد کرونای انگلیسی در استان مشاهده و این ویروس به اصفهان رسیده است.

عباس رضایی با بیان اینکه باید عنایت و توجه بیشتری در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، تصریح کرد: از ائمه جمعه استان می‌خواهم عنایت و توجه ویژه‌ای نسبت به توصیه‌های بهداشتی داشته باشند.

استاندار اصفهان ادامه داد: شرایط نسبت به سال گذشته متفاوت است ویروس انگلیسی افسار گسیخته و سرعت انتشار آن ده‌ها برابر بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای ساخت واکسن تاکنون اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته اما باید بدانیم این ویروس تغییر ماهیت ژنتیکی می‌دهد.

رضایی گفت: علاوه بر واکسن علمی‌ترین روش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تردد و تجمع است.

وی با اشاره به معضلاتی که ائمه جمعه با این درگیر هستند، افزود: طی نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را پیگیری و درخواست بودجه سالانه و اختصاص ردیف بودجه‌ای برای ائمه جمعه دادیم.

به گفته استاندار اصفهان، انتظار ائمه جمعه به جا و درست است زیرا به اقدامات فرهنگی باید بیشتر بها و توجه صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: همه ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و خود را مدیون نظام می‌دانیم، استان اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام کرده و ما خود را خادم مردم می‌دانیم که امیدوارم قدردان مردم و خون شهدا و دلسوزان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار