استاندار خوزستان:
 استاندار خوزستان با بیان اینکه از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست داریم آنچه که باید را اجرایی کند، گفت: مردم به دنبال عمل هستند و من تا زمانی که پشتوانه مالی نداشته باشم، نمی‌توانم به مردم قول بدهم.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 25 February 2021

 استاندار خوزستان با بیان اینکه از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست داریم آنچه که باید را اجرایی کند، گفت: مردم به دنبال عمل هستند و من تا زمانی که پشتوانه مالی نداشته باشم، نمی‌توانم به مردم قول بدهم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، منشاء خدمات بزرگی در شرایط تحریم‌های اقتصادی در کشور بوده است. در شرایطی که جنگ اقتصادی تمام عیاری علیه کشور به راه افتاده بود، مجموعه آقای نوبخت و معاونان در کشور و سطح استان با حداقل منابع، حداکثر بهره‌وری را داشت.

 وی افزود: تحریم‌ها و جنگ اقتصادی برای کشور خانمان‌سوز بود و اگر هر کشوری به جز ایران بود، فشارهای واردشده منجر به سقوط آن نظام می‌شد اما مردم ایران به رهبری و نظام اعتقاد دارند و پای نظام ایستاده‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وقتی که به من اعلام شد که قرار است ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان جابه‌جا شود در ابتدا نظرم منفی بود و درخواست داشتم آقای حاجتی به کار خود ادامه دهد تا کارها روی غلتک بیفتد. پس از این، تماسی با من گرفته شد و مباحث آقای حاجتی و همچنین مزیت‌های آقای نیکو گفته شد و من قانع شدم تا این تغییر انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند و به حل مشکلات خوزستان و همچنین توسعه استان خوزستان کمک کنند.

وی افزود: تا زمانی که وضعیت شهرها قرمز است، جلسات حداکثر با حضور ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار شود و باقی مسئولان به صورت ویدئوکنفرانس در جلسات استان خوزستان حضور داشته باشند. این یک دستورالعمل برای همه جلسات استان حتی جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا است.

استاندار خوزستان گفت: وضعیت درآمدهای نفتی کشور بهتر شده و به حد نرمال رسیده است اما تخصیص خوزستان، تنها ۱۱ درصد است در حالی که بخش اعظمی از ردیف بودجه استان، مربوط به نفت است. ما که اینقدر به دنبال منابع مالی می‌گردیم، انتظار داریم حداقل منابع خودمان را بدهند. آقای نوبخت و سایر مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید تخصیص اعتبارات خوزستان را به حد نصاب قابل قبول برسانند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: وصول مالیات بر ارزش افزوده در خوزستان بسیار بالا است در حالی که حداکثر تخصیص خوزستان ۱۴ درصد است. ما به دنبال منابع دیگر هستیم و خواهیم بود اما انتظار داریم ابتدا حقوق خودمان را بدهند و بعد ما به دنبال منابع دیگر باشیم.

وی افزود: مطالبات استان خوزستان از آلایندگی نفت و گاز از وزارت نفت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

استاندار خوزستان گفت: مصوبات متعدد دولت در خصوص خوزستان بدون اجرا مانده است. انتظار داریم همین مصوبات اجرایی شوند و چندان به دنبال مصوبات جدید نیستیم. تفاهم‌نامه‌های فراوانی منعقد شده است که قسمت اعظمی از آن‌ها اجرایی نشده هر چند بخش مهمی از آن اکنون در دست اجرا است.

وی افزود: مطالبات استان خوزستان باید در راستای حل مشکلات جاری، اجرایی شود. جمع‌آوری آب‌های سطحی کار سختی نیست اما باید به این مساله توجه شود. برای تکمیل و اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان‌های خوزستان خیلی دیر شده است و مردم در تنگنا قرار دارند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست داریم آنچه که باید را اجرایی کند؛ دیگر وعده وعید دادن به مردم در این شرایط، خطا است. مردم به دنبال عمل هستند و من تا زمانی که پشتوانه مالی نداشته باشم نمی‌توانم به مردم قول بدهم. تفاهم‌نامه‌ها و ردیف‌هایی که مرتبا درباره آن‌ها تنها حرف می‌زنیم باید عملیاتی شوند تا مشکل مردم حل شود.

وی افزود: در تکمیل پروژه‌های فاضلاب و همچنین جمع‌آوری آب‌های سطحی در خوزستان، به کمک سازمان برنامه و بودجه کشور نیاز داریم. بعد از ۴۰ سال برای ما عیب است که یک شهر یا روستا آب شرب نداشته باشد؛ اینچنین پروژه‌هایی در خوزستان باید اجرایی و تمام شوند.

استاندار خوزستان در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در استان گفت: ماده ۱۱۲ در خوزستان اجرایی شد اما دیون آن باقی مانده است و کسری بودجه به امسال و سال آینده منتقل شده است. این کسری باید جبران و در این روزها ابلاغ شود. دیون انباشته شده برای کارکنان در خوزستان زیاد است و تراز درآمد و هزینه کارکنان در استان، بسیار منفی است و هنوز نتوانسته‌ایم اضافه کار آن‌ها را پرداخت کنیم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: منابع درآمدی خوزستان تا پایان دی‌ماه بسیار کم بود اما در بهمن‌ماه جهش عظیمی داشت و در اسفندماه یکی از استان‌های پیشرو خواهیم بود. انتظار داریم تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده اعتبار قابل توجهی به استان داده شود تا بتوانیم به کارکنان در خوزستان پرداخت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار