رئیس شبکه بهداشت پاسارگاد گفت: تالارهای عروسی فقط به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت کنند و بر اساس ماده۶۸۸ تهدید علیه سلامت عمومی محسوب می‌شود و فرد برگزارکننده به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 25 February 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: قنبری رییس شبکه بهداشت شهرستان و دهقان فرد رییس مرکز بهداشت شهرستان در گفتگوی اختصاصی با طنین پاسارگاد با توجه به گذشت یکسال از پیدایش ویروس کرونا ، وضعیت کنونی بیماری کووید 19 در شهرستان را تشریح کردند.

رییس شبکه بهداشت در سالگرد پیدایش کووید ۱۹ اظهار داشت: یک سال از وجود ویروس کرونا در کشور می گذرد و ما نزدیک به شصت روز مورد مثبت در شهرستان نداشتیم و اولین مورد مثبت کرونا در شهرستان یک راننده بود که از شهرهای دیگر این ویروس را به شهرستان منتقل کرد.

وی ادامه داد: جا دارد از همکاران زحمت کش در حوزه سلامت، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان که در این یکسال زحمت های زیادی در جهت مقابله با این ویروس منحوس کشیده اند تشکر کنم.

قنبری با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی، گفت : عادی انگاری و عدم استفاده از ماسک و شرکت در دورهمی های خانوادگی از اصلی ترین علل مبتلا شدن همشهریان به ویروس کرونا در شهرستان می باشد و باید خیلی بیشتر مراقب این بیماری باشیم زیرا ویروس کرونای انگلیسی در ایران پخش شده و با کسی تعارف ندارد و قدرت درگیری ، سرایت ،بستری و مرگ و میر بسیار بالایی دارد

وی افزود: در روز های اخیر در سطح شهرستان 8 نفر در گروه نوجوانان به کرونا مبتلا شده اند و این نشانده می‌دهد که این ویروس جهش یافته ، همه گروه ها را درگیر می‌کند؛ در طرح شهید سلیمانی ، نیروهای بسیج و هلال احمر برای تشخیص سریع بیمار ، رهگیری را از خانه شروع کرده و تست های سریع را در خانه انجام می‌دهند و از مردم شهرستان انتظار داریم که همکاری لازم را با همکاران ما داشته باشند.

قنبری برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در شهرستان ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: تالارهای عروسی فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و بر اساس ماده 688 تهدید علیه سلامت عمومی محسوب میشود و فرد برگزار کننده به مراجع قضایی معرفی می‌شود و در امر سلامت مردم با هیچ کسی شوخی نداریم و هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست .

به گفته این مقام مسئول، تا رفتارهای خود را اصلاح نکنیم این بیماری قطع نخواهد شد و در حال حاضر عقل سلیم حکم میکند که ماسک بزنیم ، به مسافرت نرویم و از تجمعات دوری کنیم .

رییس شبکه بهداشت این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اتاق اصناف و اصنافی که با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و سلامت مارا همراهی کردند، گفت: به اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند هشدار می‌دهم که به صورت جدی برخورد می کنیم و واحد های صنفی متخلف پلمب می شوند.

وی از مردم فرهیخته شهرستان پاسارگاد به خاطر همکاری با شورای سلامت در جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تشکر کرد و از مردم خواست در خریدهای شب عید دقت کنند و از رفتن به شهرستانهای همجوار جهت خرید خودداری کنند و در عید امسال ، عید گردی و دید و بازدید باید نگاه مدبرانه عاقلانه داشته و از طریق مجازی اعیاد و سال نو را تبریک بگوئیم تا انشالله بزودی با آغاز واکسیناسیون سراسری و رعایت پروتکل های بهداشتی بر این بیماری فائق بیایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار