عملیات حفاری جبهه غربی خط دوم متروی اصفهان امروز با حضور محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از مقامات استانی و شهری آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 26 February 2021

عملیات حفاری جبهه غرب به شرق خط ۲ مترو به طول ۶.۵ کیلومتر با هزینه ۴ هزار میلیارد ریال با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان آغاز شد.

در جبهه غربی خط ۲ مترو اصفهان عملیات حفاری مسیر ۶.۵ کیلومتری از سمت ایستگاه مدرس نجفی آغاز خواهد شد تا با عبور از محدوده مرکزی شهر وارد میدان امام حسین (ع) شده و با عبور از فاصله ۱۰ متری زیر خط یک، وارد خیابان طالقانی شده، به سمت خیابان صاحب روضات حرکت کند و با گردش به سمت راست وارد خیابان کهندژ شود.

خط دو مترو، شمال شرق اصفهان را به غرب شهر به طول ۲۵ کیلومتر به هم متصل می‌کند؛ طبق برنامه‌ریزی مدیریت شهری، حفاری مکانیزه خط دو مترو از شمال شرق در باند شرقی به طول حدود ۱۴،۵ کیلومتر از اسفند ۹۷ آغاز شد؛ برای این قسمت ۱۶ ایستگاه در نظر گرفته شده که عملیات عمرانی ۱۲ ایستگاه از آن در حال انجام است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز (جمعه- ۸ اسفند ماه) در این مراسم، اظهار کرد: به گفته استاندار و شهردار اصفهان، پروژه های بسیاری در شهر اصفهان در حال اجراست و خوشحالم امروز همه ایران کارگاه سازندگی است.

محمود واعظی گفت: اجرای پروژه های شهری، سخت تر از طرح هایی است که در بیابان اجرا می شود، چراکه درگیر مالکیت و مسائل حقوقی است و در ادامه راه با مسائل غیرقابل پیش بینی مواجه می شویم.

وی در خصوص مجموعه سالن اجلاس اصفهان، افزود: مجموعه سالن اجلاس اصفهان، نه تنها آبروی شهر اصفهان، بلکه آبروی ایران خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به صمیمت بین تمام مسئولان استان اصفهان در بخش های مختلف، گفت:  در امنیت کشور، ساخت کشور و خدمت به مردم اختلاف نظر نداریم و نباید اختلاف نظرهای سیاسی مانع کار اصلی ما شود و افتخارمان این است که خدمت گزار مردم هستیم و خدمت و وحدت سرمایه اصلی ما است.

وی با بیان اینکه فشار حداکثری و تحریم های آمریکا علیه ایران در جهت مانع تراشی برای توسعه بود و مردم در برابر حاکمیت و مسئولان قرار گیرند و مشکلات ایجاد شود، تاکید کرد: خوشبختانه امروزه مشاهده می کنیم دشمنان می گویند که فشار حداکثری شکست خورده است، چراکه هیچ کارگاهی تعطیل نشده است.

واعظی با بیان اینکه در استان های مختلف به دلیل تحریم ها، رفتن فاینانسرهای خارجی و ... هیچ پروژه ای تعطیل نشد، گفت: در این شرایط با ایستادگی، شرکت های دانش بنیان فعال شدند و تمام موانع را برطرف کردند. امروز با توجه به همه فشارها و تحریم ها در هر استانی همه دست به دست هم داده اند و ما سرافراز هستیم.

وی تصریح کرد: فرقی نمی کرد که بایدن رئیس جمهور شود یا ترامپ، چراکه این جنگ اقتصادی و فشار حداکثری شکست خورده بود و مردم ما مقاومت کردند و تولیدکنندگان تولید کردند و سازندگان، ساختند و هیچ طرحی متوقف نشد، بنابراین با توجه به چنین ظرفیتی، باید در مقابل دشمنان بایستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه تجربه کلانشهرهای دنیا نشان می دهد که اگر زیر شهر نرویم، نمی توانیم خدمت رسانی کنیم، خاطرنشان کرد: همت شهرداری خوب بوده و پروژه ها را پیش برده است، در دولت وظیفه داریم که به طرح های عمرانی شهرداری ها کمک کنیم‌، اگرچه محدودیت های مالی زیاد است، اما آینده را روشن می بینیم و محدودیت ها برطرف می شود و امیدواریم با کمک دولت از پروژه ها حمایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار