مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اهمیت برنامه ریزی برای توانمند بار آوردن دانش آموزان مناطق دورافتاده و محروم استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 27 February 2021

مجید یزدان پناه در گفتگو با  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش از پایه و حتی قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه برای تعلیم و تربیت آنها برنامه داشته باشد، آینده ای درخشان پیش روی کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یک حوزه دیربازده است و هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است، هرچند این سرمایه گذاری در بلند مدت جواب می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  افزود: آموزش و پرورش اجازه نمی دهدحتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای محروم و دورافتاده از تحصیل باز بماند و گواه این مدعا آمار معلم ها و کلاس هایی است که همگام با عشایر به دیگر نقاط استان و حتی خارج از استان کوچ می کنند.

یزدانپناه تصریح کرد: در استان کرمانشاه 440 مدرسه عشایری داریم، که از این تعداد 31 مدرسه در چادر برپا و 125 مدرسه کانکسی و مابقی در ساختمان ها برپا می شوند. در استان کرمانشاه همچنین سه هنرستان کارودانش عشایری و یک مدرسه شبانه روزی عشایری داریم.

وی گفت: دلیل استفاده از مدارس کانکسی در مناطق عشایری پایین بودن تعداد دانش آموزان و عدم صرفه اقتصادی ساخت مدرسه برای چند دانش آموز است هرچند در خیلی از موارد کلاس های درسی با کانکس چرخ دار انتخاب خوبی برای مدارس عشایری هستند تا کلاس درس هم بتواند با دانش آموزان و خانواده های آنها کوچ کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار