کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: افزایش قابلیت انتقال کرونای انگلیسی ۳۶ تا ۷۵ درصد بیشتر شده، علائم شدیدتری دارد و تمامی گروه‌های سنی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 28 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،آزیتا اقبالی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص کرونای جهش‌یافته انگلیسی، اظهار داشت: ویروس جهش یافته انگلیسی که والد آن همان ویروس ووهان است یک ویروس جهش یافته است که افزایش قابلیت انتقال این کرونا ویروس ۳۶ تا ۷۵ درصد بیشتر شده، علائم شدیدتری دارد و متاسفانه نوجوانان و میانسالان را بیشتر درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: این ویروس کرونا مدام در حال جهش است، بنابراین تنها راه‌حل جلوگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال ویروس است.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: همشهریان به محض مشاهده هر علامتی از کرونا با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس بگیرند یا با ثبت‌نام در سامانه سلامت، همکاران در پایگاه سلامت نزدیک محل سکونت با آن‌ها تماس می‌گیرند و با مراجعه به درب منزل فرد مشکوک تست کرونا به‌صورت رایگان گفته و ظرف مدت ۲۰ دقیقه نتیجه آزمایش را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان مشاهده نشده است، افزود: باید تمام گروه‌های سنی مراقبت کنند، متاسفانه جوانان فکر می‌کنند از این بیماری در امان هستند در حالی که قدرت سرایت ویروس بالاتر رفته و حتی جوانان را نیز درگیر می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار