رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: بند خاکی روستای سطوه با حجم آبگیری ۱۰۹ هزار متر مکعب احداث شد.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 28 February 2021
 
بند خاکی روستای سطوه شاهرود احداث شد

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بند خاکی با حجم عملیات خاکی ۵۲ هزار متر مکعب و حجم ۲۱۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملات سر ریز در شمال روستای سطوه واقع در بخش طرود شاهرود ساخته شد.

وی هدف از ساخت این بند را تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد و اظهار داشت: بند خاکی روستای سطوه با اعتبار ۹۹۴ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی احداث شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: سالانه حجم فراوانی از روان آب ها و سیلاب‌ پس از بارش باران وارد دشت های این حوزه می شد که با اجرای این بند خاکی از هدر رفت بخش زیادی جلوگیری می شود.

کشاورزیان با بیان اینکه بندهای خاکی می تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد، افزود: این نوع از بندها منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ ها، گلخانه ها و اراضی کشاورزی است.

شهرستان شاهرود دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار بیابان است.

استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۵۵ درصد را نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد آن را جنگل تشکیل می دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار